GSC DAN ASTRO SHAW BERGABUNG PERANGI RAKAMAN HARAM



Pawagam terkemuka Malaysia, Golden Screen Cinemas hari ini melancarkan GSC Helpline, inisiatif yang bertujuan untuk membantu meningkatkan penguatkuasaan Anti Cetak Rompak Malaysia dengan menyediakan pelanggan dengan sentuhan lebih mudah berhubung dengan kakitangan pawagam.

GSC, Astro Shaw dan anggota polis Polis Evo 2: Shaheizy Sam, Zizan Razak, bersama Hasnul Rahmat merasmikan majlis pelancaran, yang diadakan di pawagam Gold Class di GSC Pavilion KL. Dengan Helpline GSC, para pelanggan boleh menghubungi kakitangan pawagam GSC untuk melaporkan sebarang isu yang mungkin dihadapi mereka di pawagam termasuk masalah teknikal, gangguan sewaktu menonton dan yang paling penting rakaman haram dan cetak rompak. 

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif GSC, Koh Mei Lee GSC Helpline akan ditempatkan di luar pawagam sebagai pemudah cara pelanggan untuk melaporkan sebarang isu yang dihadapi mereka termasuk rakaman secara haram yang melibatkan cetak rompak.

"Kerjasama antara GSC dan Astro Shaw untuk melancarkan Helpline ini sebagai usaha untuk meningkatkan kesedaran pelanggan mengenai kepentingan melindungi harta intelek.

"Walaupun hanya merakam beberapa saat dan berkongsi di laman media sosial, ia merosakkan 'mood' orang lain yang mahu menonton filem berkenaan. Malah lebih teruk, ia melanggar hak cipta filem yang boleh diambil tindakan undang-undang." 

"Cetak rompak adalah kecurian. Tidak ada cara untuk menafikannya. Itulah sebabnya, Astro Shaw telah bekerjasama dengan GSC untuk memerangi cetak rompak melalui GSC Helpline yang baru dilancarkan. Kami berharap ini akan meningkatkan rasa kesedaran di kalangan penonton filem untuk mengelakkan rakaman filem di dalam pawagam kerana akta itu sendiri adalah jenayah yang boleh dihukum oleh undang-undang, "kata Raja Jastina Raja Arshad, Ketua Nusantara, Astro Shaw.

Untuk menyokong pelancaran GSC Helpline, Pengumuman Perkhidmatan Awam Polis Evo 2 akan dilancarkan pada skrin besar di pawagam GSC di seluruh negara. Staf pawagam GSC juga akan memakai lencana butang 'Skuad Polis Evo 2' sebagai sebahagian daripada kempen ini untuk terus memupuk kesedaran mengenai usaha dan komitmen ini untuk memerangi rakaman haram.

Comments

Popular posts from this blog

COMBAT BAZE MEMBAWA PENGALAMAN REKREASI PENUH AKSI DI MALAYSIA

"CHECK, CONFIRM, CONSULT AND CHANGE" UNTUK MEMERANGI PRADIABETES

IQIYI TAMPILKAN DRAMA BERSIRI 'RESTU' LAKONAN REMI ISHAK, WANNA ALI, SITI ELIZAD, ELIZABETH TAN, DAN RAMAI LAGI

POWER ROOT TERUS MENYUMBANG KEPADA TABUNG KEMANUSIAAN PALESTIN MEDIA PRIMA

PROGRAM BAHARU ‘THE HARDEST SINGING SHOW’ CABAR VOKAL DAN KREATIVITI PENYANYI HEBAT TEMPATAN DI ASTRO