"ABUNDANCE OF PROSPERITY" DI SURIA KLCC


  
Meraikan Tahun Baru Lunar yang makmur, seluruh pusat membeli-belah Suria KLCC telah diubah menjadi Taman Limau Mandarin yang indah. Taman limau dengan tema "Abundance of Prosperity" menjadi taman yang menakjubkan dihiasi dengan limau Mandarin dan tanglung merah untuk menandakan simbol kelimpahan kekayaan. Hiasan ini menggambarkan taman di rumah halaman tradisional Cina. 

Limau Mandarin mempunyai makna simbolik yang mendalam kerana ia sama seperti perkataan "emas" dalam budaya Cina dan ia juga mewakili nasib yang baik.


Mempunyai limau Mandarin di rumah, pejabat dan kedai semasa Tahun Baru Cina dikatakan membawa kekayaan dalam hidup anda dan Suria KLCC ingin berkongsi perasaan positif ini dengan pembeli dan pelawat semasa sambutan perayaan ini. 


"Secara tradisinya, memberikan oren Mandarin semasa Tahun Baru Cina menunjukkan rasa bernasib baik dan warna limau Mandarin juga melambangkan "emas", menjadikannya penting untuk menjadi kehadiran di mana-mana semasa tempoh perayaan. Sebutan Kantonis untuk memberi limau Mandarin - "Song Kam" adalah sama dengan "memberi emas", oleh itu ia menandakan kemakmuran yang dikehendaki oleh penerima."


"Sambutan Tahun Baru Cina juga adalah mengenai merapatkan keluarga dan kami menghargai nilai-nilai tradisi yang datang dengannya, dan ini mengingatkan kita tentang akar kita dan keluarga adalah kekayaan yang tidak dapat ditukar ganti. Untuk ini, Suria KLCC mahu anda pulang ke rumah dan meraikan musim penuh kasih sayang sempena Tahun Baru Cina", kata Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengarah Eksekutif, Andrew Brien pada pelancaran kempen Tahun Baru Cina Suria KLCC.


Pelancaran Tahun Baru Cina menyambut pengunjung pembeli dan pelancong oleh "God of Prosperity" diikuti oleh tarian tradisional Cina dan tarian singa oleh kumpulan Tarian Singa Akrobatik Kwong Ngai yang memenangi anugerah Juara Keseluruhan Kejohanan Naga dan Singa Kebangsaan 2017.


Pengunjung akan terkejut melihat ketinggian 40 kaki bakul replika limau Mandarin yang dikenali sebagai "Basket of Good Fortune", mengalu-alukan pembeli dan pelawat. Replika ini akan dipamerkan sehingga 22 Februari 2019. Suria KLCC juga menawarkan pelbagai persembahan - tarian tradisional, tarian singa, tarian naga dan 10 Festive Drums - sepanjang tempoh kempen. Lawati laman web www.suriaklcc.com.my untuk jadual persembahan.


Inisiatif yang didorong oleh keperluan masyarakat sentiasa menjadi keutamaan Suria KLCC dan musim perayaan ini ia tidak dilupakan. Suria KLCC terus bekerjasama dengan Hospis Malaysia dalam kempen "Speak Up- There's an Elephant in the Room", mewujudkan kesedaran dan mendapatkan sokongan orang ramai terhadap program "palliative care" yang diperjuangkan oleh Hospis Malaysia.

Pengunjung digalakkan untuk menyokong dengan menyumbang RM15 kepada kempen dan sebagai penghargaan, mereka akan menerima tanda terima kasih dari Suria KLCC dan terdapat juga cenderahati oleh Suria KLCC untuk memperingati penyumbang kempen.

Semua hasil yang diperoleh dari inisiatif penjanaan dana akan disalurkan ke Hospis Malaysia. Mereka yang berminat untuk memberi sumbangan amal boleh terus ke Concierge Level Concourse atau hubungi 03-2382 2828 untuk maklumat lanjut.

Comments

Popular posts from this blog

WESTLIFE BAKAL KEMBALI KE MALAYSIA UNTUK KONSERT WESTLIFE THE HITS TOUR 2024 DI RESORTS WORLD GENTING

SERTAI KEMERIAHAN ’HELLO NU SENTRAL’ BERSAMA BINTANG TERHEBAT TEMPATAN PADA 27 APRIL INI!