9 ZON MAKANAN HARUS DIKUNJUNGI DI THAIFEX-ANUGA ASIA 2020



Pameran perdagangan makanan dan minuman (F&B) yang terbesar di rantau ini, THAIFEX - World of Food Asia, akan kembali pada tahun 2020 dengan nama baru THAIFEX - Anuga ASIA dengan tujuan untuk menarik lebih perhatian dari semua peserta berbanding tahun sebelumnya. 

THAIFEX - World of Food Asia, yang dikenali sebagai Pameran Makanan Thailand, telah menjadi acara penting yang diadakan setiap tahun oleh Department of International Trade Promotion, Kementerian Perdagangan(DITP), sejak tahun 1991. Pada tahun 2003, format pameran telah diperkembangkan untuk menjadi lebih universal melalui kerjasama erat antara dua rakan kongsi utama, DITP dan Koelnmesse. Acara ini telah diiktiraf sebagai pameran makanan dan minuman terbesar dan paling komprehensif di Asia di seluruh dunia di dalam bidang industri makanan dan minuman serta perniagaan yang berkaitan selama tiga dekad. 

Dari kiri: MS Grace Tan, Marketing Officer of Promo Era; Ms. Patcha Wutipan, Director, Department of International Trade and Promotion (DITP) Kuala Lumpur; Ms. Natiya Suchinda, Director, Office of Agricultural and Industrial Trade Promotion; Ms Chung Wennie, FMM & Mr. Thaej Jayasananon, Counsellor (Commercial) di Sidang Media Thaifex-Anuga Asia 2020 di Kuala Lumpur baru-baru ini. (Foto oleh: Ivy Kam)

THAIFEX - World of Food Asia 2019 adalah tahun kedua acara tersebut, diadakan di Challenger Halls 1 - 3 dan Pusat Pameran Pameran IMPACT 5 - 12 dengan keluasan lebih daripada 131,000 meter persegi. Lebih daripada 2,700 syarikat dari 42 negara telah menyertai acara tersebut yang menyebabkan acara berjaya menjana nilai jualan lebih daripada 360 juta dolar. Nilai julaan merangkumi lima produk iaitu Minuman, Buah dan Sayuran, Beras, Teknologi Makanan dan Perniagaan Perkhidmatan Makanan. 

Matlamat  acara tersebut kekal tidak berubah - untuk memangkinkan peluang perniagaan, perdagangan dan rangkaian industri makanan dan minuman . Jenama THAIFEX-Anuga Asia yang baru mematuhi piawaian pameran perdagangan global yang menjadi rangkaian perhubungan global untuk industri F & B di Thailand dan Asia. THAIFEX- Anuga Asia merupakan pintu masuk untuk syarikat B2B " kata Banjongjitt Angsusingh, Ketua Pengarah DITP. 

"Oleh kerana perkembangan yang berterusan, ketiga-tiga penganjur telah mempertimbangkan dan bersetuju dengan perubahan nama dari THAIFEX - World of Food Asia kepada THAIFEX - Anuga ASIA dari tahun 2020 dan seterusnya" kata Wittayakorn Maneenetr, Timbalan Ketua Pengarah DITP.



Untuk acara yang akan diadakan dari 26 hingga 30 Mei 2020, semua pengunjung berpeluang untuk menyaksikan aktiviti khas di 9 zon eksklusif seperti berikut: 

(1) Zon "Street Food to the World"
Membawa usahawan Makanan Street Food dengan produk berkualiti yang pasti memenuhi piawaian antarabangsa dan bersedia untuk dieksport ke dunia. 

(2) Zon "Sumber Protein Baru (Serangga / Tanaman)"
Memberi maklumat mengenai Sumber Protein Baru (Serangga / Tanaman) serta menunjukkan produk sumber protein baru yang diproses dari kedua-dua serangga dan tumbuhan. 

(3) Zon produk "Produk bebas"
Menyediakan maklumat mengenai Produk dalam pelbagai kategori, seperti bebas-Gluten / bebas-Laktosa /bebas- Glukosa / bebas-MCFA / Bebas Kimia. 

(4) Zon makanan dengan fungsi khusus
Mempamerkan maklumat tentang makanan seperti vegan yang mempunyai fungsi atau khasiat yang khusus. 

(5) Bahan-bahan Makanan yang Cemerlang
Sos / Sriracha Sauce / Krim & Susu ": Menyediakan maklumat tentang ramuan makanan dan kisah-kisah sebenar produk speerti sos ikan, Sriracha dan santan. 

(6) Zon "Asia Herb kepada Dunia"
Memaparkan produk herba yang segar dan diproses yang digunakan dalam industri makanan dan minuman. 

(7) Zon "Francais Terbaik Asia"
Khususnya untuk pengendali utama Thailand dan antarabangsa dalam industri makanan dan minuman dengan potensi francais untuk membentangkan perniagaan mereka untuk menarik pengunjung dan mewujudkan peluang perniagaan bersama. 

(8) Zon "Kawasan Baru: Zon Berorientasi"
Pengenalan usahawan makanan dan minuman baru dengan kualiti dan produk antarabangsa yang berpotensi yang berasal dari pengusaha tempatan Thai. 

(9) "Standard Organik" "Halal ke Dunia", 60+ dan zon Produk Ibu & Anak:
Membawa produk inovatif dalam makanan dan minuman dari pelbagai usahawan baru. 


THAIFEX - Anuga ASIA 2020 akan diadakan dari 26 hingga 30 Mei 2020 (Selasa hingga Sabtu) di Challenger Halls 1 - 3 dan Pusat Pameran Impak Halls 5 - 12 di Pusat Pameran Impak dan Konvensyen, Muang Thong Thani, Bangkok, Thailand.

Maklumat lanjut tentang acara ini boleh didapati di sini: 
Instagram: @thaifexworldoffoodasia

Comments

Popular posts from this blog

COMBAT BAZE MEMBAWA PENGALAMAN REKREASI PENUH AKSI DI MALAYSIA

"CHECK, CONFIRM, CONSULT AND CHANGE" UNTUK MEMERANGI PRADIABETES

IQIYI TAMPILKAN DRAMA BERSIRI 'RESTU' LAKONAN REMI ISHAK, WANNA ALI, SITI ELIZAD, ELIZABETH TAN, DAN RAMAI LAGI

POWER ROOT TERUS MENYUMBANG KEPADA TABUNG KEMANUSIAAN PALESTIN MEDIA PRIMA

PROGRAM BAHARU ‘THE HARDEST SINGING SHOW’ CABAR VOKAL DAN KREATIVITI PENYANYI HEBAT TEMPATAN DI ASTRO