WHIZZL - APLIKASI PENJEJAKAN COVID-19 DILANCARKAN DENGAN PERCUMA



Norma baharu telah menjadi fasa terkini mengenai apa yang akan menjadi kejadian biasa pada masa sekarang dan masa hadapan. Menerusi gangguan pandemik Covid-19, kita telah mengetahui tentang pentingnya disiplin diri, penjarakan sosial dan mengamalkan rutin kebersihan di tempat awam dan di rumah sebagai satu kebiasaan.

Perkara ini akan menjadi lebih penting dalam perniagaan yang berinteraksi dengan pelanggan setiap hari seperti kedai runcit atau restoran. Selama tempoh ini, kami telah memperhatikan bahawa digitalisasi ke atas pendidikan, e-pembelajaran, e-dagang, e-banking telah berlaku dengan pantas dan Industri 4.0 iaitu jaringan mesin dan proses yang cerdas dalam industri dengan bantuan teknologi maklumat dan komunikasi akan berlaku lebih awal daripada jangkaan.

Untuk sektor swasta dan awam, ini bermaksud perjalanan yang sedikit bagi pekerja, pertemuan berdepan menjadi tidak perlu kerana persidangan video di platform seperti Zoom, Google Meetups, Skype dan webinar akan menjadi ruang mesyuarat baharu untuk pembentangan dan perbincangan.

Persekitaran perniagaan baharu ini adalah inkubator yang ideal untuk inovasi teknologi bagi membina jambatan digital yang menghubungkan perniagaan di dalam norma baharu ini.

Penyelesaian Digital Pemenang Anugerah - Whizzl

Whizzl Sdn. Bhd., sebuah syarikat yang ditubuhkan di Malaysia yang terlibat dalam R&D dan membangunkan penyelesaian digital yang penting untuk menghadapi Industri 4.0 sejak tahun 2018.

Whizzl muncul pada kedudukan empat teratas mengatasi 139 pesaing dalam Pertandingan Summit Crypto Valley untuk Real Estate 2019 yang diadakan di Switzerland. Whizzl adalah satu-satunya wakil dari Asia Tenggara. Whizzl juga terpillih mewakili di ReCoTech Finland, iaitu acara PropTech terbesar di Eropah Utara sebagai sebahagian daripada dari Slush yang merupakan acara permulaan teknologi terkemuka di dunia.

Di Malaysia, Whizzl diiktiraf sebagai salah satu daripada 100 syarikat pengasas yang berjaya pada Maxis Market Access Day 2019. Pada awal tahun 2020, Whizzl telah dipilih oleh Microsoft sebagai Permulaan Berkelayakan Premium untuk aplikasi maklum balas sosialnya yang merupakan aplikasi serbaguna yang dapat digunakan untuk semua lingkungan bisnes berasaskan masyarakat.

Anugerah ini adalah pengiktirafan besar dalam industri yang membolehkan Microsoft meningkatkan masa depan Whizzl yang menyakinkan. Whizzl juga kerjasama dengan Baywater & Beyond Chamber of Commerce, Australia di mana ia membuat perbezaan bagaimana pemilik perniagaan berkomunikasi dengan pelanggan mereka semasa wabak ini. Kami menerapkan norma baharu ini sebagai komuniti di seluruh dunia yang mencerminkan nilai dan ketangkasan Whizzl di arena antarabangsa.

Penyelesaian PERCUMA Pemilik Perniagaan ke Norma Baharu 

Hari ini norma baharu memerlukan pemilik perniagaan, baik di pejabat atau restoran untuk merakam butiran pelanggan seperti nama, nombor telefon, tarikh dan waktu lawatan secara manual. Ini menyusahkan pemilik perniagaan terutama mereka yang mempunyai jumlah pelanggan yang ramai.

Whizzl adalah Penyelesaian PERCUMA yang akan memenuhi keperluan asas semua pemilik perniagaan. Whizzl memperkenalkan Sistem Pengurusan Pelawat Perniagaan (Business Visitor Management System, “BVMS”) sebagai penyelesaian untuk meringankan beban pemilik perniagaan tersebut. Dengan ini pemilik perniagaan BVMS hanya akan diminta untuk membuat komuniti mereka sendiri dan menghasilkan kod QR untuk pelanggan mengimbas.

Pelanggan mengimbas kod QR melalui aplikasi Whizzl, iaitu nama, nombor telefon bimbit dan alamat e-mel mereka akan diisi secara automatik dan semua data akan disimpan dalam sistem backend yang dapat dieksport bila diperlukan.

Sekiranya berlaku kecemasan yang berkaitan dengan wabak tersebut, pemilik perniagaan dapat memberitahu pelanggan dengan cepat dan bertindak sewajarnya. (* BVMS, terma dan syarat dasar berlaku untuk Versi Premium).

Pelanggan Whizzl Premium berbayar akan menikmati analisis tambahan yang disertakan dalam perkhidmatannya untuk pengalaman interaksi yang lebih luas dengan pelanggan/komuniti mereka. Dari perspektif pemasaran, ia akan menjadi kelebihan besar bagi pemilik perniagaan untuk menubuhkan komuniti masing-masing dan menggalakkan orang ramai untuk turut serta.

Aplikasi premium memudahkan pelbagai analisis dengan beberapa USP yang akan memberi manfaat kepada pemilik perniagaan dalam aktiviti pemasaran mereka. Whizzl adalah platform maklum balas sosial berdasarkan lokasi yang dibina berdasarkan komuniti.

Ini memastikan bahawa semua maklum balas ditujukan kepada orang yang berkenaan sehingga dapat diuruskan secara bermakna. Orang ramai boleh menghantar maklum balas di komuniti tertentu dan pihak berkuasa/pihak berkepentingan yang berkenaan akan memberi maklum balas.

Whizzl bertujuan memainkan peranan positif dalam berinteraksi dengan masyarakat dan memanfaatkan perkembangan teknologi terkini untuk memupuk rasa kekitaan yang sebenar dalam dunia yang semakin saling berkaitan. Whizzl juga mempunyai lokasi Geo-Tag yang membolehkan agensi yang relevan untuk mengesan lokasi sebenar manusia/haiwan yang memerlukan bantuan, makanan atau tempat tinggal.

Aplikasi Whizzl sesuai digunakan di semua perniagaan termasuk, harta tanah, NGO, universiti dan juga oleh agensi kerajaan.

Masa Depan Yang Hampir 

Ciri terbaharu yang akan datang merangkumi perancangan untuk melancarkan peristiwa maya untuk membantu organisasi acara mengadakan aktiviti dalam talian di bawah Normal Baharu.

Pelawat boleh mendapatkan semua maklumat dalam talian yang boleh diakses bilabila masa di mana sahaja semasa tempoh acara. Ini akan membantu organisasi menguruskan peristiwa maya dalam situasi krisis. Whizzl percaya ini akan menjadi salah satu acara normal baharu di masa hadapan.

Comments

Popular posts from this blog

ANTA MALAYSIA MELANCARKAN KEMPEN SUMBANGAN KASUT SEMPENA RAMADAN

FOODPANDA MALAYSIA LANCAR INISIATIF RAMADAN BERSAMA COCA-COLA MALAYSIA DAN VIU MELALUI KEMPEN ‘BAKUL MAKANAN’ DI SELURUH NEGARA