SINOPSIS: DRAMA BERSIRI ROMANTIK ‘HATIMU SEDINGIN SALJU’



Dua hati bakal bersatu dengan ikatan yang sah tetapi mereka mempunyai perasaan yang berlainan untuk berhadapan dengan fasa baharu ini. Rania hanya menganggap ia sebagai perkahwinan aturan keluarga tetapi Arman pula bersyukur kerana dipertemukan dengan insan yang dia cintai selama ini. Berjayakah Arman membuka pintu hati Rania untuk menerima dan mencintainya?

Hatimu Sedingin Salju terbitan Orangetree Production Sdn. Bhd akan mengisi slot Akasia bermula hari ini (24 Jun 2021), setiap hari Isnin hingga Jumaat, pukul 7.00 malam dan turut disiarkan melalui perkhidmatan penstriman iQiyi pada pukul 8.00 malam pada hari yang sama selepas siaran di TV3.

Drama bersiri 28 episod ini diarahkan oleh Bahri Uma, nukilan skrip oleh panel Orangetree menggandingkan pelakon-pelakon popular iaitu Hisyam Hamid (Arman), Aprena Manrose (Rania), Hafeez Mikail (Nabil), Bella Dowanna (Shena), dan Scha Elinnea (Melissa).

Hatimu Sedingin Salju mengisahkan Datin Mimi yang resah melihat anaknya, Arman tidak mengendahkan soal perkahwinan walaupun umurnya hampir 33 tahun. Apabila Datin Mimi terjumpa diari Arman dan juga beberapa gambar seorang gadis yang disimpan rapi, Datin Mimi mula mengupah Nabil, adik Arman sendiri untuk menyiasat siapakah Rania dan apakah statusnya sekarang.

Datin Mimi puas hati kerana Rania belum dimiliki oleh sesiapa. Datin Mimi juga memberi tawaran kepada Nabil. Sekiranya dia dapat menyatukan Arman dan Rania, dia akan dihadiahkan dengan sports car idaman Nabil. Nabil terkejut.

Pada masa yang sama, Rania baru dikecewakan oleh Haikal, tunangnya kerana tidak hadir ke majlis pernikahan mereka. Rania bertambah kecewa apabila dimarahi oleh ibunya, Puan Noraini. Puan Noraini berasa malu apabila Rania ditinggalkan oleh Haikal. Lebih menyakitkan hati Rania apabila sepupunya, Melissa juga mengambil peluang ini untuk mentertawakannya.

Datin Mimi juga mula mendekati Puan Noraini untuk mengetahui perkembangan Rania. Selepas mendapat tahu yang Rania akan pergi bercuti, Datin Mimi mendesak Nabil membawa Arman ke situ untuk menjalankan misi menyatukan Arman dan Rania. Pelbagai usaha dilakukan oleh Nabil di tempat peranginan tersebut untuk menyatukan Arman dan Rania.

Mula-mula Arman tidak mengendahkan Rania kerana masih beranggapan Rania dimiliki Haikal. Setelah mengetahui mereka berdua sudah putus hubungan, Arman tidak dapat menyembunyikan perasaannya lagi. Datin Mimi berpuas hati dan mahu segerakan rancangannya. Namun, situasi bakal menjadi lebih rumit kerana Nabil pula mula rasakan ada sesuatu yang istimewa pada Rania yang tidak ada pada gadis-gadis yang pernah dia jumpa.


Teruskan menonton Akasia: Hatimu Sedingin Salju menerusi slot Akasia TV3 mulai 24 Jun 2021, setiap Isnin hingga Jumaat, pukul 7.00 malam. Drama bersiri ini akan ditayangkan sejam kemudian di platform penstriman iQiyi pada hari yang sama di seluruh Malaysia. Ia juga disertakan dengan sari kata dalam Bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia di mana penonton boleh mengakses secara percuma pada bila-bila masa melalui www.iQ.com atau muat turun aplikasi iQiyi di App Store dan Play Store atau melalui http://bit.ly/iQiyi. Pelanggan VIP akan dapat mengakses kemudahan VIP Express iQiyi bagi drama Hatimu Sedingin Salju yang membolehkan penonton untuk menonton episod terkini 1 jam selepas tayangan di TV3 manakala pengguna percuma dapat menonton 24 jam selepas tayangan di TV3.

Sejak diperkenalkan di Malaysia pada tahun 2020, iQiyi telah menunjukkan prestasi yang memberangsangkan dengan mencapai pertumbuhan pengguna lebih 15 kali ganda berurutan sambutan hangat yang diterima selepas memulakan penstriman kandungan tempatan. iQiyi adalah platform destinasi yang tepat bagi para pengguna yang mencari hiburan yang berkualiti serta topikal dan pengalaman digital yang lancar. Di sini, penonton juga berpeluang mengakses koleksi filem, drama rantaian dan anime yang terkini dan terkenal dari Korea, China mahupun negara serantau.

Drama ini menampilkan lagu ‘Andaikan’ nyanyian oleh Sarah Suhari sebagai runut bunyi rasmi (OST). Andaikan, hasil ciptaan komposer terkemuka, Sharon Paul dan lirik oleh Shah Shamshiri.

Untuk mendapatkan info terkini tentang drama kegemaran anda, layari laman sosial:

Facebook, Twitter, YouTube dan Instagram TV3: @TV3Malaysia
Instagram rasmi Drama Sangat: @dramasangat
Facebook, Twitter, YouTube dan Instagram iQiyi: @iQiyimalaysia

Untuk maklumat lanjut dan perkembangan terkini tentang program TV3, layari www.xtra.com.my dan ikuti laman media sosial rasmi Facebook, Instagram & Twitter di @TV3Malaysia.

Comments

Popular posts from this blog

ANTA MALAYSIA MELANCARKAN KEMPEN SUMBANGAN KASUT SEMPENA RAMADAN

FOODPANDA MALAYSIA LANCAR INISIATIF RAMADAN BERSAMA COCA-COLA MALAYSIA DAN VIU MELALUI KEMPEN ‘BAKUL MAKANAN’ DI SELURUH NEGARA