BANM CAPITAL LANCAR “BANM YOUTH START UP PROJECT”

 

BANM Capital adalah sebuah syarikat pemegang pelaburan yang memiliki pelbagai jenama makanan dan minuman (F&B) serta sebuah syarikat teknologinya sendiri dengan kepakaran pembangunan aplikasi. Ia telah membuat komitmen untuk melancarkan projek-projek keusahawanan baharu bagi membantu golongan belia untuk memulakan perniagaan. Hari ini, BANM Capital telah melancarkan " BANM Youth Start Up Project " yang menawarkan peluang keusahawanan bernilai RM3 juta bagi membantu golongan belia untuk merealisasikan cita-cita perniagaan mereka.

Ditubuhkan dalam tahun 2020, operasi BANM Capital adalah berpandukan nilai-nilai teras - kecemerlangan, perlaksanaan yang cekap dan mencapai kemenangan dengan cara berkongsi. Pengasas dan ketua pegawai eksekutif syarikat ini Sherman Heng menyatakan bahawa penubuhan syaikat ini adalah untuk mengotakan janji yang telah dibuat oleh pengasas bersama, Zhen Wei, tujuh tahun lalu. Janji tersebut adalah untuk menubuhkan sebuah Dana Pelaburan Budiman (Angel Investment Fund) bagi membantu golongan belia untuk memulakan perniagaan mereka. BANM merupakan sebuah akronim kepada “Be A Nice Man” yang melambangkan hasrat syarikat ini untuk memupuk bakat-bakat baharu, mencipta peluang pekerjaan serta peluang keusahawanan, lantas melahirkan lebih ramai orang budiman dan seterusnya mencipta sebuah masyarakat yang lebih baik.

Sherman Heng CEO of BANM Capital

Dalam tahun 2021, BANM Capital dengan rasminya telah mengambil alih dan membangunkan pelbagai jenama makanan dan minuman (F&B), menubuhkan sebuah syarikat teknologi dan perusahaan-perusahaan yang melibatkan operasi huluan dan hiliran kumpulan tersebut. Pada masa ini, ia merupakan pemilik kepada lima buah anak syarikat iaitu The Alley Malaysia, JnG Fried Chicken Malaysia, Moden Kol, Alley Go, dan BANM Alley (BANM Tech Sdn Bhd).

Memupuk pembangunan bakat dalam bidang F&B dan Teknologi, mewujudkan kelayakan bagi berkepelbagaian pekerjaan dan keusahawanan

BANM Youth Start Up Project bakal menawarkan peluang keusahawan bernilai RM3 juta kepada golongan belia berwarganegara Malaysia selaras dengan misi syarikat untuk memupuk bakat-bakat baharu, keusahawanan inovatif dan membantu golongan belia untuk memulakan perniagaan. Sherman Heng berkata bahawa generasi masa kini adalah berani dan lebih sukakan cabaran, malah ada sesetengah mereka yang telah memulakan perniagaan ketika mereka masih belajar atau sebaik sahaja tamat pengajian mereka. “Namun begitu, ramai di antara mereka yang tidak dapat menzahirkan impian mereka akibat kekurangan ilmu tentang pasaran, cabaran kewangan dan kekangan sumber.”

Mendorong masa depan yang lebih cerah

Warganegara Malaysia yang berumur di antara 21 dan 30, tanpa mengira bangsa adalah layak untuk memohon “BANM Youth Start Up Project”. Sherman Heng berkata bahawa projek ini bermatlamat untuk memberi bantuan kewangan kepada golongan belia. Dengan menggunakan permintaan yang besar dalam bidang F&B sebagai titik permulaan, serta digandingkan dengan teknologi, data raya dan pelbagai sumber lain, kami berharap agar golongan belia yang berminat dalam bidang F&B dan teknologi dapat diberi bimbingan, peluang untuk berkembang dan berjaya di Malaysia dan seterusnya berkembang ke pasaran Asia Tenggara, sambil mengharumkan nama Malaysia di pasaran Asia.

Membantu 300 belia berbilang bangsa untuk memulakan perniagaan

“BANM Youth Start Up Project” bakal mengumumkan butiran lanjut dan kelayakan yang diperlukan di bulan Januari 2022. Sherman Heng berkata bahawa projek ini adalah antara langkah pertama yang diambil untuk membantu golongan belia dan BANM Capital telah menyasarkan untuk membantu 300 belia untuk memulakan perniagaan mereka dalam jangka masa tiga tahun dan seterusnya meningkatkan peluang pekerjaan dan keusahawanan di pasaran.

Tambahan lagi, BANM Capital dijangka akan membuat lawatan ke pusat-pusat pengajian tinggi dan kelab-kelab belia untuk mempromosikan projek ini kepada belia-belia yang bakal memasuki pasaran pekerjaan tidak lama lagi, dan pada yang sama mengenal pasti bakat-bakat yang berpotensi. Keduanya, memandangkan BANM Capital merupakan sebuah syarikat yang berasaskan F&B dan teknologi, usaha-usaha akan ditumpukan untuk membangunkan jenama, mempertingkatkan khidmat layanan dan kualiti produk, membuka cawangan tambahan dan mengembangkan pasaran, untuk memberikan pengalaman yang lebih baik kepada para pelanggan. Pelan ketiga bakal bertumpu kepada teknologi, yang mana akan menyaksikan pelancaran BANM Alley App pada tahun depan, untuk memaksimumkan nilai dengan perlaksanaan sistem keahlian bagi jenama-jenama F&B yang dimilikinya.

Kepada mereka yang berminat untuk menyertai BANM Youth Start Up Project, sila hubungi Mr Foo di talian 018-3584403 atau menghantar permohonan di bit.ly/BANMstartup.

Comments

Popular posts from this blog

"CHECK, CONFIRM, CONSULT AND CHANGE" UNTUK MEMERANGI PRADIABETES

COMBAT BAZE MEMBAWA PENGALAMAN REKREASI PENUH AKSI DI MALAYSIA

SERTAI KEMERIAHAN ’HELLO NU SENTRAL’ BERSAMA BINTANG TERHEBAT TEMPATAN PADA 27 APRIL INI!