AYAM PUTIH TAJA PASUKAN BOLA SEPAK LIGA M3 DI MALAYSIA


Ayam Putih Sdn Bhd, sebuah syarikat pemprosesan ayam segar di Malaysia, membawa jenamanya ke industri bola sepak Malaysia dengan pengumuman kerjasama Kelab Bola Sepak Tok Janggut Warriors (TJWFC) sebagai penaja rasmi Kejohanan Liga M3 pada tahun 2022.

Gelaran penajaan utama untuk Kelab Bola Sepak Tok Janggut Warrior adalah langkah untuk membina jenama dengan agresif yang tiada tandingannya untuk Ayam Putih.

Majlis menandatangani perjanjian antara Ayam Putih dan TJWFC telah diadakan pada 24 Disember 2021, yang menetapkan tajaan Ayam Putih dalam jumlah RM150,000 untuk keseluruhan Liga M3 musim 2022 yang bakal bermula pada Februari 2022.

Pengarah Urusan Ayam Putih Sdn Bhd, Erra Emira berkata bahawa organisasi itu akan berusaha untuk membawa TJWC FC ke tahap yang lebih tinggi dalam kancah bola sepak Malaysia.

“Kerjasama ini sememangnya satu peristiwa penting untuk Ayam Putih kerana kami berbesar hati untuk menyokong TJW FC dalam kejohanan Liga M3 Malaysia yang akan datang untuk tahun 2022. Kami berharap kerjasama kami dengan TJW FC serta sokongan kami terhadap kelab ini akan membantu pasukan bangkit menyahut cabaran." kata Erra Emira.

Liga M3 Malaysia (Bahasa Melayu: Liga M3 Malaysia) ialah liga bola sepak peringkat ketiga sistem liga bola sepak Malaysia. Liga ini ditubuhkan sebagai sebahagian daripada cita-cita Liga Bola Sepak Malaysia untuk merombak struktur liga di Malaysia. Ia adalah pengganti kepada Liga FAM Malaysia yang telah dibubarkan.

"Kami berasa gembira untuk menjadi penaja rasmi TJWFC bagi acara Liga M3 sebagai organisasi ternakan ayam tempatan yang pertama menaja pasukan bola sepak M3 di Malaysia. Bola sepak adalah sukan paling popular di Malaysia, yang menyatukan seluruh negara dan kerjasama ini membantu kami mencapai matlamat kami untuk membawa TJW FC ke dalam Liga Perdana Malaysia dalam masa terdekat. Kami berharap kerjasama ini akan melabur dalam pertumbuhan pentas bola sepak di Malaysia." tambah Erra.

Liga M3 2022 dijangka bermula pada Februari 2022 dengan 16 pasukan dari musim sebelumnya yang akan bersaing bersama 4 pasukan baharu termasuk TJW FC.

Comments

Popular posts from this blog

WESTLIFE BAKAL KEMBALI KE MALAYSIA UNTUK KONSERT WESTLIFE THE HITS TOUR 2024 DI RESORTS WORLD GENTING