SAHUR SECARA SIHAT DENGAN MUNCHY’S OAT KRUNCH

 

Pada bulan Ramadan, sahur boleh dikatakan elemen terpenting dalam kejayaan sehari berpuasa. Hidangan yang seimbang boleh membantu menguatkan badan dan membekalkan nutrien yang diperlukan untuk mengekalkan tahap tenaga anda pada siang hari, supaya anda boleh melakukan aktiviti harian anda tanpa rasa mengantuk atau letih.

Menurut pakar pemakanan, bersahur dengan betul boleh mendatangkan banyak manfaat untuk badan, seperti menyokong metabolisme dan penghadaman yang sihat, mengurangkan rasa lapar, meningkatkan kecerdasan mental, membekalkan tenaga, mengekalkan jisim otot tanpa lemak, dan banyak lagi.

Pada asasnya, hari anda bermula dengan apa yang anda makan - kebanyakan orang lebih suka hidangan sahur yang cepat, sihat dan lazat yang boleh disediakan dalam masa 10 – 15 minit.


Munchy’s, jenama biskut No.1^ di Malaysia, yang telah membuat biskut lazat selama lebih daripada 30 tahun, mengesyorkan Munchy’s Oat Krunch. Diperbuat daripada oat dan bahan-bahan lazat yang mengandungi serat untuk membantu anda kekal kenyang sepanjang hari sambil mengekalkan tahap tenaga anda! Untuk memberikan ketenangan fikiran kepada semua orang dalam keluarga, Munchy’s Oat Krunch tidak mempunyai lemak trans, pengawet atau pewarna.

Khas untuk Ramadan, Munchy's Oat Krunch kini hadir dengan perisa Kurma edisi terhad! Sebagai makanan sunnah, kurma terkenal sebagai sumber gula asli yang sangat baik, yang membekalkan tenaga, serat dan mineral. Munchy's Oat Krunch Kurma yang sihat dan lazat sedia untuk dimakan ketika sahur, anda boleh menikmati Oat Krunch Kurma pada waktu pagi untuk memulakan hari anda.

Munchy's Oat Krunch juga boleh didapati dalam perisa Coklat Gelap, Strawberi & Blackcurrant, Nutty Coklat dan Ketulan Kacang Hazel. Biskut ini tersedia dalam paket individu dalam setiap pek, membuatkannya mudah untuk anda menikmatinya bersama keluarga atau secara sendiri.


Pengumuman peraduan “Duit Raya bersama Sahur Munchy’s Oat Krunch”

Untuk terus menggembirakan pengguna dan meraikan perayaan, Munchy’s Oat Krunch menawarkan rakyat Malaysia duit raya bernilai sehingga RM15,000! Mudah sahaja, kongsi resipi sahur anda yang mudah tetapi lazat, dengan Munchy’s Oat Krunch sebagai ramuan, di media sosial. 50 resipi paling kreatif akan memenangi RM300 duit raya setiap satu!

Bagaimana untuk menyertai:
  1. Ikuti @munchys.my di Instagram.
  2. Siarkan video atau siri foto resipi sahur kreatif anda yang menggunakan Oat Krunch.
  3. Beritahu kami mengapa/bagaimana anda menggunakan Munchy’s Oat Krunch sebagai pilihan yang lebih sihat.
  4. Tag @munchys.my dan sertakan tanda pagar #MunchysMY #OatKrunchSahur
  5. Tetapkan akaun sebagai umum di halaman Instagram anda.
  6. Tempoh peraduan: 3 April 2022 hingga 2 Mei 2022.
Sahur berkhasiat Ramadan penuh nikmat

Biskut Munchy’s Oat Krunch Kurma (RM9.95, 390g) boleh didapati di pasar raya dan pasar raya besar di seluruh negara. 

Untuk maklumat lanjut, lihat laman web rasmi Munchy’s (http://www.munchys.com/) atau Instagram (https://www.instagram.com/munchys.my/)


Comments

Popular posts from this blog

SERTAI KEMERIAHAN ’HELLO NU SENTRAL’ BERSAMA BINTANG TERHEBAT TEMPATAN PADA 27 APRIL INI!

"CHECK, CONFIRM, CONSULT AND CHANGE" UNTUK MEMERANGI PRADIABETES

FIRETALK 2024 BY NOURUL DEPP KEMBALI SUNTIK MOTIVASI, UBAH MENTALITI