MAYBELLINE LANCAR SALURAN BELI-BELAH KECANTIKAN SECARA LANGSUNG DI TIKTOK SHOP

 

Maybelline New York, sebahagian daripada Kumpulan L’Oreal, jenama Kosmetik nombor 1 di Malaysia, secara rasmi disiarkan secara langsung di TikTok Shop dengan program beli-belah langsung dihoskan di platform berkenaan setiap hari.

Pengarah Pemasaran Maybelline Julian Tan berkata, “TikTok telah menjadi instrumen penting dalam mekanisme pemasaran untuk memastikan jenama kami sentiasa diutamakan dan dekat di hati pelanggan. Memandangkan aplikasi itu telah menjadi enjin carian utama oleh Gen Z untuk mencari trend & kandungan baharu, adalah penting untuk kami terus berhubung rapat dan kekal relevan dengan kumpulan sasaran.”


Momentum Commerce, yang merupakan pemboleh eDagang dan Rakan Kerjasama TikTok Shop ialah agensi eDagang rasmi untuk jenama Maybelline dan ditugaskan untuk memacu penglibatan jenama, kesetiaan pelanggan dan membeli-belah dalam talian untuk Maybelline menerusi kandungan yang bermakna berserta strim langsung harian.

Ketua Pegawai Eksekutif Momentum Commerce Hans-Peter Ressel berkata, “Adalah menjadi penghormatan kami untuk bekerja dengan nama jenama kecantikan terbesar di dunia dan menggunakan kemahiran kami untuk membantu jenama itu hidup dan bernafas di platform media sosial global di mana mereka boleh mencipta dan berhubung dengan pelanggan baharu dan sedia ada dalam cara yang sentiasa berubah. Kami amat berbangga kerana turut membolehkan pengalaman membeli-belah yang lancar dari desktop ke depan pintu untuk setiap pencinta kecantikan melalui perkhidmatan pemenuhan eDagang kami.”

Hampir separuh (48%) pengguna TikTok berminat untuk membuat pembelian di atau dari TikTok dalam tempoh 3 bulan akan datang dan separuh daripada pengguna TikTok telah membeli sesuatu selepas menonton TikTok LIVE. Membeli-belah SECARA LANGSUNG membolehkan jenama untuk berhubung terus dengan komuniti mereka dalam masa nyata dan mempamerkan produk pada masa yang sama. Ini adalah cara unik untuk mengembangkan komuniti mereka sambil turut menyediakan cara untuk mempamerkan produk mereka dan meningkatkan jualan.

Pelantikan Momentum Commerce sebagai agensi-atas-rekod untuk operasi TikTok Shop Maybelline akan menyaksikan mereka bertanggungjawab untuk memupuk persona jenama Maybelline di platform melalui pengurusan komuniti, penyelesaian pemasaran 360 darjah, operasi dan pengedaran TikTok Shop, penghasilan video pendek dan penstriman langsung. Agensi berkenaan yang kini menguruskan portfolio besar penstriman langsung selebriti, personaliti, pempengaruh dan pencipta kandungan yang disiarkan secara langsung akan menyalurkan bakat ini ke dalam jenama.

Semua kandungan video akan dibangunkan di studio produksi dalaman Momentum Commerce yang khusus dalam menghasilkan kandungan video pendek dan penstriman langsung, dilengkapi dengan pasukan produksi padu yang mampu menyampaikan kandungan frekuensi tinggi, terkini dan khusus dibina dengan mekanisme jualan yang kukuh.


Kaibo Technology dimasukkan di dalam penstriman langsung untuk Maybelline di TikTok Shop. Kaibo ialah alat analitik automatik yang membolehkan jenama dan mereka yang melakukan penstriman untuk merancang, mengukur dan menghasilkan perdagangan langsung dengan lebih efektik. Alat ini menggunakan AI untuk mengoptimumkan strim langsung secara automatik merentas berbilang platform untuk meningkatkan ROI dalam masa nyata. Perdagangan langsung akan menjadi sama pentingnya kepada jenama seperti TV atau program pengiklanan dalam tempoh 5 tahun akan datang. Hari ini ia dilihat hanya sebagai saluran jualan, kami tahu ia mempunyai kuasa yang lebih tinggi sebagai enjin untuk pertumbuhan jenama yang mampan.

Mereka juga akan menggunakan Penyelesaian Teknologi AI Pintar milik mereka melalui cabang teknologinya, Sellercraft. Penyelesaian itu membantu menyelaraskan pengurusan pesanan dan inventori, menjejaki pemenuhan pesanan merentas berbilang saluran dan menyediakan data dipacu pemahaman mendalam untuk memantau dan mengoptimumkan prestasi perniagaan dengan segera.

Sepanjang 3 tahun sejak penubuhannya, Momentum Commerce telah menjadi satu daripada pemboleh eDagang global yang paling dipercayai. Mereka telah membina penyelesaian eDagang hujung ke hujung yang paling komprehensif dalam industri sambil mengembangkan cabang kreatif, pemasaran dan teknologi terbaik dalam kelasnya melalui perkongsian dan pengambilalihan strategik.

Comments

Popular posts from this blog

SERTAI KEMERIAHAN ’HELLO NU SENTRAL’ BERSAMA BINTANG TERHEBAT TEMPATAN PADA 27 APRIL INI!

"CHECK, CONFIRM, CONSULT AND CHANGE" UNTUK MEMERANGI PRADIABETES

COMBAT BAZE MEMBAWA PENGALAMAN REKREASI PENUH AKSI DI MALAYSIA