6 TARIKAN PENUH KERIANGAN DI HONG KONG YANG WAJIB ANDA KUNJUNGI


Ada beberapa perkara yang tidak akan ketinggalan zaman, Hong Kong adalah salah satu daripadanya. Sebuah bandaraya yang sentiasa dalam berkembang dinamik serta sering menawarkan tarikan terbaharu kepada para pelancong mahupun keluarga yang sedang merancang percutian menyeronokkan. Hong Kong tetap sibuk mempromosikan tarikan pelancongannya semasa pandemik, dan berikut adalah beberapa tarikan baharu Hong Kong:


1. Bertemasya di Castle of Magical Dreams, Hong Kong Disneyland

Kegemaran kanak-kanak dan golongan muda, Hong Kong Disneyland baru-baru ini melancarkan tarikan terbaharunya – Castle of Magical Dreams, yang diilhamkan oleh Puteri dan Ratu Disney dan bagaimana heroin ini mengejar impian mereka. Di sebelah istana baharu ini adalah malam yang menakjubkan iaitu "Momentous", di mana tayangan berskala besar menerangi istana, mengubahnya menjadi penceritaan inspirasi yang menampilkan watak-watak kegemaran Disney.

Warga Filipina, Hong Kong Superfan Caren White bercerita mengenai lawatannya, "Keluarga saya menikmati bunga api di Disneyland bulan lepas dan ianya sangat indah. Kami sangat tertarik dengan persembahan muzik dan air pancut yang disajikan."


2. Nikmati Escapades Exhilarating di The Peak

Untuk menghargai sepenuhnya latar langit ikonik Hong Kong, Peak Tram telah dinaik taraf baru-baru ini untuk membolehkan pengunjung menikmati pengalaman menarik untuk mendapatkan pemandangan paling berbaloi dari Pelabuhan Victoria yang diapit pencakar langit, semenanjung Kowloon, dan puncak pergunungan hijau. Peak Tower juga merupakan pusat kepada Madame Tussauds, Peak Galleria, dan Monopoly Dreams - tarikan bertemakan Monopoli pertama di dunia, pasti membawa keseronokan kepada seisi keluarga. Warga Filipina, Hong Kong Superfan Richard Juan menganggap The Peak adalah salah satu tempat paling ikonik di HK kerana anda dapat melihat pelabuhan dari sudut yang paling agung!".


3. Bermain air di Water World Ocean Park

Selepas empat tahun dalam pembinaan, Ocean Park's Water World akhirnya membuka pintunya kepada orang ramai pada akhir tahun lalu. Water World adalah satu-satunya taman air sepanjang tahun, terus dibuka untuk setiap musim di Asia, terletak di antara bukit-bukau dan pemandangan indah Laut China Selatan. Pengunjung boleh menikmati lebih daripada 27 tarikan yang berbeza di taman, termasuk gelongsor trio yang mendebarkan, boleh membawa anda melalui gelung sepanjang 58 meter. Air terjun bebas daredevil, dan gelongsor berbayang untuk menguji keberanian anda, sambil meluncur dan nampak dunia luar melaluinya.


4. Alami Oodles of Fun and Flavors di Muzium Nissin Cup Noodle

Pencinta mi segera pasti akan teruja dengan Muzium Nissin Cup Noodle yang menyeronokkan di Tsim Sha Tsui. Ruang interaktif ini menampilkan pelbagai pameran mengenai mi kegemaran sepanjang zaman iaitu Nissin Cup Noodle. Muzium ini juga menawarkan pengunjung untuk berpeluang membuat versi mi mereka sendiri di Kilang My Cupnoodles – iaitu mereka boleh memilih bahan-bahan, dan mereka pembungkusan mengikut citarasa sendiri.


5. Melangkah ke Biggest Box of Bricks Ever di LEGOLAND Discovery Centre

Taman tema tertutup LEGO terbesar di Hong Kong adalah menempatkan 10 kawasan permainan bertemakan LEGO yang terdiri daripada Kingdom Quest hingga ke LEGO friends dan banyak lagi. Taman permainan seluas 30,000 kaki persegi ini mempunyai 1.5 juta ciptaan bata LEGO yang menampilkan mercu tanda ikonik Hong Kong seperti Star Ferry dan Central Pier! Bukan itu sahaja, pelbagai watak filem kegemaran mereka dapat dilihat seisi keluarga dalam 4D di samping membina ciptaan LEGO epik bersama pembina induk - semuanya di bawah satu bumbung.


6. Belajar sambil bermain di Kiztopia

Taman tema "edutainment" tertutup Singapura yang memenangi anugerah telah dibuka di Hong Kong pada September lepas. Ruang permainan mega seluas 12,000 kaki persegi itu menampilkan lapan watak kartun asli yang akan membimbing kanak-kanak melalui 15 zon permainan utama di mana mereka boleh belajar seni dan kraf, ucapan dan drama, lakon peranan, dan banyak lagi!

Suasana pengembaraan yang menyeronokkan menanti anda di Hong Kong! Tidak kisah sekiranya anda merupakan pengunjung kali pertama atau sering ke sini, pengalaman di Hong Kong dan kesemua tarikannya, akan menjadi pengalaman baharu setiap kali. Ketahui lebih lanjut mengenai tarikan di Hong Kong di https://www.discoverhongkong.com/seasia/what-s-new/highlights/newadventures.html

Comments

Popular posts from this blog

WESTLIFE BAKAL KEMBALI KE MALAYSIA UNTUK KONSERT WESTLIFE THE HITS TOUR 2024 DI RESORTS WORLD GENTING