SPORTS DIRECT BUKA GEDUNG TERBESAR DI MALAYSIA



Sports Direct secara rasminya membuka kedai terbesarnya di Malaysia dengan 28,000 kaki persegi, bersama-sama dengan syarikat MST Golf, ia merupakan destinasi membeli-belah sukan dan golf terbesar di Malaysia dengan saiz gabungan lebih dari 41,000 kaki persegi.


Kedai utama generasi terbaharu terletak di tengah-tengah Petaling Jaya di sepanjang Lebuhraya Persekutuan dengan tempat letak kereta yang luas dan pelbagai jenama sukan antarabangsa yang paling luas pada harga yang paling berpatutan.

Melalui sokongan setia pelanggan yang berkembang, syarikat itu telah mengalami pertumbuhan yang tidak pernah berlaku sebelum ini di seluruh negara sejak penubuhannya pada tahun 2011 dan lokasi Lebuhraya Persekutuan mewakili gedung ke-29.


Pelancaran itu dirasmikan oleh Paul Gibbons, Pengarah Urusan Sports Direct Malaysia dan disaksikan bersama dengan media & rakan kongsi utama jenama termasuk; Adidas, Nike, Puma, Under Armour, Asics, New Balance, Sketchers, Hi Tec, Karrimor, Arena, Speedo, Canterbury, Slazenger, Yonex, Wilson, Lonsdale, Everlast, Li Ning, Dunlop, Carlton, Kettler & Garmin, lain-lain.

"Strategi kami memberi tumpuan kepada di kalangan orang ramai dan rakan kongsi utama kami, untuk menaikkan cadangan runcit kami dan mencapai tahap kecemerlangan yang tinggi di seluruh konsep kedai big box kami yang unik dengan menawarkan pelbagai jenama & berbilang saluran kepada para pelanggan. Menjadi peruncit sukan dan gaya hidup terkemuka di peringkat antarabangsa dengan menawarkan pelanggan kami pelbagai jenama terkemuka yang berkualiti tinggi, "kata Paul Gibbons.

"Kedai ini sahaja membawa inventori lebih daripada 23,000 pasang kasut sukan untuk memenuhi semua keperluan pengguna kami". Kedai flagship Sports Direct baru mempunyai gudang yang segar, luas dan moden, menggabungkan kawasan jenama dan zon sukan untuk mudah menavigasi ruang lantai yang besar. "Kedai kami akan terus berkembang dan menawarkan pelbagai jenis barangan yang unik dari semua sukan utama, bersama-sama dengan tawaran bermusim terkini mengikut kategori" kata Gibbons.


"Terdapat penekanan pengguna yang semakin meningkat untuk mencapai gaya hidup sihat, terutamanya dengan penyertaan kumpulan dalam aktiviti tertentu seperti berjalan, berjalan kaki, mendaki yoga dan berbasikal. Kawasan luaran kami sebagai contoh, telah diperluas untuk memenuhi seleksi kasut, pakaian dan peralatan terluas dengan harga yang berpatutan. Begitu juga dengan SD Running, Bootroom, swim shop & racket centre, yang sangat tertanam di dalam jenama darah daging of Sports Direct." kata Gibbons.


Produk-produk di gedung tersebut dizonkan oleh kategori sukan utama:
 * Kawasan Prestasi Berjenama untuk Adidas, Nike , Puma, Under Amour, Hi-Tec, New Balance, Skechers, Asics, LP Support, Garmin.
 * The Boot Room untuk bola sepak.
 * SD Running untuk larian.
 * Fitness & Fight Zone untuk kebugaran, latihan silang, peralatan gim, berat, tinju, seni mempertahankan diri dan yoga.
 * Racket Center untuk badminton, skuasy dan tenis
 * Swim Shop untuk aktiviti kolam renang, pantai, sukan air.
 * Field and Trek untuk luncur, hiking, trekking dan berkhemah.
 * The Game Room untuk permainan meja, anak panah, pingpong.
 * Big Action untuk basikal dan kasut roda.
 * Team Sports untuk bola keranjang dan ragbi.
 * Men Sports Lifestyle.
 * Women Sports Lifestyle.
 * Kids Sports Lifestyle.

Sports Direct kini juga boleh didapati secara dalam talian di SPORTSDIRECT.COM untuk permintaan domestik dan serantau.

Comments

Popular posts from this blog

"CHECK, CONFIRM, CONSULT AND CHANGE" UNTUK MEMERANGI PRADIABETES

SERTAI KEMERIAHAN ’HELLO NU SENTRAL’ BERSAMA BINTANG TERHEBAT TEMPATAN PADA 27 APRIL INI!

COMBAT BAZE MEMBAWA PENGALAMAN REKREASI PENUH AKSI DI MALAYSIA