CITARASA TEMPATAN SAMBUT ULANG TAHUN KE-12 TONY ROMA'S

 

Sempena sambutan ulang tahun ke 12, Tony Roma's telah menghasilkan menu khas baru, yang menampilkan bahan-bahan dihasilkan dari sumber secara langsung dari petani tempatan, dalam menyokong dan mempromosikan industri pertanian Malaysia.

Di samping menyokong pertanian dan petani tempatan, inisiatif baru yang unik ini juga bertujuan untuk menyebarkan rasa asli Malaysia dengan menggabungkan bahan-bahan tempatan yang diperolehi ke dalam menu Tony Roma's untuk mempersembahkan juadah tempatan yang bersesuaian dengan menu Tony Roma's.

Pelancaran Ulang Tahun Ke-12 Tony Roma's telah dirasmikan oleh Dato' Nazipah Jamaludin, Timbalan Ketua Pengarah Operasi, Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA).

"Kami berharap rakyat Malaysia akan menikmati menu baru ini yang mempunyai bahan-bahan tempatan, dengan itu mewujudkan rasa unik Malaysia yang kita cintai. Pada masa yang sama inisiatif baru ini juga menimbulkan kemungkinan memperkenalkan perisa unik Malaysia ini ke menu antarabangsa Tony Roma's, dan dengan itu mempromosikan rasa tempatan, di samping menyokong petani dan pertanian tempatan," kata Salleharon Ahmad, Pengurus Pemasaran Kanan Tony Roma's Malaysia.


Pengalaman menu yang terhad ini menanti pengunjung di semua cawangan Tony Roma's di Malaysia dari 1 Oktober hingga 30 November 2018.

Penambahan menu baru termasuk tiga hidangan utama, salah satunya ialah  Ribeye with Green Chili Sauce (RM85.90). Stek Ribeye yang lembut dan lazat dibekalkan dengan sos cili sederhana pedas yang dibuat khas dari cili hijau segar dari Cameron Highlands.


Kepada yang lebih suka sentuhan eksotik dalam hidangan mereka, boleh memilih untuk  Grilled Lamb Shoulder with Pineapple Sauce & Salsa (RM89.90). Hidangan yang penuh dengan citarasa, mempunyai empat lamb chop yang lembut dan lembut yang diselitkan dengan perapian yang enak dan disajikan dengan salsa nanas segar di atas sos nanas manis, yang dibuat dengan nanas segar yang ditanam di Ayer Hitam, Johor.


Pedas dan aromatik di luar, tetapi lembut dan berjus di bahagian dalam, Half BBQ Chicken with Aromatic Ginger Sauce (RM39.90) memberi citarasa Asia pada hidangan kegemaran tradisional barat ini. Menggunakan halia segar yang ditanam di pinggir bandar Bentong yang unik untuk membawa kesegaran rasa dan aroma halia.


Setiap hidangan pembuka utama ini didatangkan dengan dua hidangan sampingan, para tetamu dapat memilih dari tiga pilihan pilihan yang sesuai untuk musim perayaan. Pilihan termasuk Green Chili Potatoes (RM6.00), dengan kentang yang dimasak khas, berperisa dengan salutan yang dibuat terutamanya dengan cili hijau dari Cameron Highlands.

Deep Fried Okra (RM5.00), sebaliknya, memaparkan bendi segar, digoreng sempurna hingga menjadi. coklat keemasan, sambil mengekalkan kesegarannya, akhirnya menghasilkan nuget sayur.

Untuk hidangan sampingan, para tetamu boleh memilih Aromatic Ginger Rice (RM6.00), rempah wangi dan buah-buahan yang sesuai dengan pilihan hidangan utama.

Sudah tentu, tiada makanan yang lengkap tanpa minuman yang sempurna untuk melengkapkan makanan pembuka dan hidangan sampingan ini. Tony Roma's menyediakan empat pilihan minuman pada RM15 setiap satu, sesuai dipadankan dengan sempurna dengan mana-mana makanan iaitu Strawberry Romarita, Wild Berry Romarita, Mango Romarita dan Classic Romarita.

Comments

Popular Posts