HIRUSCAR BERKONGSI LANGKAH-LANGKAH PENCEGAHAN JERAWAT



Hiruscar, jenama penjagaan kulit diyakini ramai telah menganjurkan ‘CLUB SPOTLESS 2.0: OWN YOUR BEAUTY’ Sharing Session’ – satu perbincangan berinformatif bagi menggalakkan lebih ramai individu yang berhadapan masalah jerawat untuk lebih memperkasa kecantikan dan keyakinan mereka menerusi penggunaan rangkaian penjagaan kulit yang sesuai di samping mempraktikkan gaya hidup sihat dalam membendung masalah kulit berjerawat.

Journal of Primary Healthcare melaporkan seramai dua pertiga daripada golongan dewasa di Malaysia mengalami masalah jerawat . Seringkali dihubungkait dengan tahap akil baligh, masalah jerawat tidak mengenal usia. Isu berkaitan kulit ini juga berupaya memberi impak emosi kepada kehidupan sosial individu yang terbabit – kemudiannya boleh mempengaruhi tahap keyakinan diri dan harga diri jika tidak ditangani dengan betul.

Walaubagaimanapun, masih ramai yang belum menyedari tentang kepentingan mengetahui langkah-langkah penjagaan kulit dengan betul untuk menangani masalah ini. Hal ini secara langsung boleh mengakibatkan masalah jerawat menjadi semakin teruk. Menyedari kepentingan untuk memupuk dan mendidik rakyat Malaysia berkenaan kepentingan menangani masalah jerawat dengan betul, Hiruscar telah menganjurkan satu sesi perkongsian khas untuk memberi sokongan kepada mereka yang mengalami masalah ini.

Ahli panel yang dijemput termasuk Elly Arifin – moderator dan individu berpengaruh dalam aspek gaya hidup dan kecantikan, Syada Amzah – pengamal media sosial dan kecantikan yang berpengaruh dan juga Dr Zahirah Tarmizi – pakar kulit dan doktor estetik.

Turut dikongsikan bersama oleh panel jemputan adalah topik-topik berkaitan isu keyakinan diri akibat permasalahan jerawat, trend semasa berkaitan penjagaan kulit dan tip-tip penjagaan kulit berjerawat yang efektif. Topik-topik ini dibualkal bagi memberi inspirasi dan pendedahan secukupnya tentang pemilihan set penjagaan kulit yang betul seperti pengggunaan rangkaian penjagaan kulit Anti-Acne Hiruscar.

Masalah jerawat sering dikaitkan dengan permbersihan kulit yang tidak menyeluruh, pemakanan yang kurang sihat, ketidakseimbangan hormon dan juga penggunaan produk penjagaan kulit yang tidak sesuai. Menerusi sesi ini, panel jemputan turut berkongsi pengalaman dan perspektif mereka terhadap masalah jerawat dan perihal penting tentang penjagaan kulit sebagai satu isu yang perlu dititikberatkan. Mereka yang berdepan masalah ini turut dinasihatkan agar lebih yakin dan proaktif dalam menangani isu ini.

Cik Pang Koon Yin, Pengurus Kanan, Ketua Kesihatan Pengguna, Pengurusan Pemasaran, Kesihatan Pengguna DKSH Malaysia berkata, “Dengan sokongan oleh pakar penjagaan kulit, kami berharap sesi pada hari ini akan memberi perspektif baru dan motivasi kepada mereka yang mengalami masalah jerawat untuk lebih memahami bahawa mereka tidak perlu gusar tentang masalah yang dihadapi kerana ianya boleh dirawat secara efektif.”

“Isu jerawat boleh mempengaruhi kita semua dan menjadi punca ketidakstabilan emosi, sekiranya ianya tidak ditangani dengan betul. Justeru itu, pengguna perlu dididik dengan rutin penjagaan kulit yang lebih holistik yang bukan sahaja berupaya merawat masalah kulit berjerawat dengan lebih baik, malah mampu menyumbang dalam mempertingkat tahap keyakinan diri,” tambah beliau lagi. 

Syada Amzah, pengamal media sosial dan juga kecantikan turut mengulas, “Perkongsian saya pada hari ini adalah suatu pengalaman yang cukup bermakna. Sebagai golongan yang hidup di era media sosial, lebih ramai individu yang semakin peka terhadap penampilan diri dan saya juga tidak terkecuali. Berdepan masalah jerawat tanpa mengetahui cara penjagaan kulit yang betul memberi banyak cabaran dan impak terhadap kehidupan sosial kita. Oleh itu, saya mengambil keputusan untuk berkongsi cerita saya dan berharap agar perkongsian saya pada hari ini dapat menyuntik semangat kepada mereka yang masih dibelenggu dengan isu jerawat ini. Masalah ini boleh ditangani menerusi rutin penjagaan kulit yang sesuai dan seterusnya mampu meningkatkan keyakinan diri kita.”


Bersempena sesi perkongsian itu, Hiruscar turut memperkenalkan produk tambahan baharu kepada rangkaian Hiruscar Anti-Acne iaitu Hiruscar Anti-Acne Spot Cover Fluid. Selain daripada Spot Cover Fluid, rangkaian penjagaan kulit Hiruscar Anti-Acne turut merangkumi Pore Purifying Cleanser, Pore Purifying Serum dan Spot Gel. Produk Spot Cover Fluid bertindak menutupi dan merawat kulit yang berjerawat dengan bahan-bahan rawatan semulajadi. Formulanya yang unik mengandungi kombinasi bahan-bahan utama yang mampu merawat masalah jerawat.

Selain itu, Spot Cover Fluid turut membantu menangani masalah jerawat di muka, kesan merah di kawasan jerawat dan juga mengurangkan masalah jerawat daripada terus berulang. Produk ini boleh didapati dalam tona warna kulit semulajadi dan sesuai untuk semua jenis kulit warga Asia.

Berdasarkan hasil kajian terkini mengenai kepuasan pengguna terhadap rangkaian terbaru produk Hiruscar iaitu Hiruscar Anti-Acne Spot Cover Fluid, 100% pengguna mengesahkan bahawa kulit mereka mengalami perubahan positif selepas lapan minggu.

Antara hasil kajian lain termasuklah:

  • 93% pengguna berpuas hati dengan Hiruscar Anti-Acne Spot Cover Fluid di mana kulit mereka menunjukkan perubahan selepas 7 hari penggunaan. 
  • 85% pengguna melihat kesan jerawat berkurangan selepas 7 hari. 
  • Lebih 96% pengguna bersetuju bahawa produk ini memberi kesan tutupan yang memuaskan. 
  • Tinjauan percubaan mendapati produk menunjukkan 100% penutupan di kawasan kulit bermasalah dan tidak menyebabkan kegatalan pada kulit. 

Selain daripada itu, rangkaian penjagaan kulit Hiruscar Anti-Acne telah diuji dan disahkan sebagai produk yang sesuai untuk digunakan terhadap kulit sensitif yang mengalami masalah jerawat – komposisinya terdiri daripada bahan bukan komedogenik, bukan acnegenik dan hipoalergenik.

Hiruscar Anti-Acne Spot Cover Fluid kini boleh didapati di semua farmasi terkemuka seluruh negara pada harga RM27.30. 

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang produk terbaru dan rangkaian produk penjagaan kulit Hiruscar Anti-Acne, sila layari laman web rasmi Hiruscar di www.hiruscar.com.my.

Comments

Popular posts from this blog

WESTLIFE BAKAL KEMBALI KE MALAYSIA UNTUK KONSERT WESTLIFE THE HITS TOUR 2024 DI RESORTS WORLD GENTING