CANON LANCAR EOS FULL-FRAME PALING KECIL DAN RINGAN

Andrew Koh, President & CEO (kanan) dan Albert Mah, Head of Imaging Communications Products (ICP) Division (kiri) dari Canon Marketing (Malaysia) Sdn. Bhd.

Canon Marketing (Malaysia) Sdn. Bhd telah melancarkan penambahan kedua kepada kamera EOS R barunya: EOS RP. Walaupun ia adalah model yang paling padat dan paling ringan dalam siri frame penuh EOS, EOS RP dilengkapi dengan lensa RF baru dan yang terbaik, dengan teknologi proprietari Canon, pemproses imej DIGIC 8. Pemproses imej DIGIC 8 dengan Dual Pixel CMOS AF menyampaikan optik yang sukar ditandingi kecemerlangan dalam badan kecil yang lebih baik dengan ergonomik yang telah dipertingkatkan untuk memudahkan pengendalian. 

"EOS RP yang baru merangkumi kekuatan sistem EOS R terkini untuk memecah sempadan fotografi. Dengan pengenalan EOS RP, ia akan membuka aksesibiliti peminat fotografi bercita-cita untuk memulakan perjalanan gambar full frame dengan berat badan dan saiz yang lebih kecil," kata Andrew Koh, Presiden & Ketua Pegawai Eksekutif, Canon Marketing (Malaysia) Sdn. Bhd.

"Kami berharap bahawa EOS RP akan membolehkan lebih ramai pengguna mengalami manfaat dari kamera cermin bingkai penuh, sebagai pengiktirafan kepada salah satu latar bersejarah Canon kamera "Type P" yang merupakan yang laris jualannya pada tahun 1960 dan diilhami oleh perkataan Perancis 'Populaire'," tambahnya.


Kualiti Imej dan Butiran Menarik 
Didorong oleh pemproses imej DIGIC 8 canggih Canon, EOS RP dapat menyampaikan kualiti imej yang hebat dalam apa jua keadaan. Ciri Pengoptimal Pencahayaan Auto mengimbangi titik terang dan paling gelap untuk menyerlahkan butiran imej untuk menyampaikan imej terdedah atau dalam keadaan latar belakang.

EOS RP dilengkapi dengan 26.2 megapiksel Sensor CMOS Bingkai Penuh untuk menangkap imej yang jelas dengan butiran yang rumit. Pelbagai ISO asalnya daripada 100-40,000, yang boleh diperluaskan kepada julat ISO 50-102,400, mengeluarkan imej dengan butiran yang kaya, walaupun dalam keadaan cahaya yang rendah.

Keupayaan Filem Agung 
EOS RP merakam dalam HD ultra dengan 4K pada rakaman video 24p / 25p.

Dilengkapi dengan Dual Pixel CMOS AF, pengguna boleh memberi fokus tepat dan merakam dengan lancar. Touch & Drag AF boleh mencipta kesan pull-focus dan membolehkan peralihan fokus dengan mudah memindahkan jari mereka dari satu hujung ke hujung bingkai pada skrin LCD.

Combination IS menyediakan pengguna dengan kaki yang stabil walaupun tanpa tripod, melalui komunikasi yang inovatif dan bertambah baik dari rangkaian RF antara sensor dan kanta.

Ergonomi Dipertingkatkan Untuk Kemudahan Pengendalian
Dengan berat hanya 485gram dan dibina jauh lebih kecil, EOS RP memecah berat prestasi dan lebih mudah dikendalikan, terutamanya bagi pengguna yang baru kamera bingkai penuh. Untuk pengguna dengan tangan yang lebih besar, Grip Extension pilihan (EG-E1) berguna untuk memastikan pengendalian yang lebih kukuh. Skrin LCD pelbagai sudut EOS RP menawarkan pengguna peluang untuk mengambil gambar dari sudut luar biasa dan unik.

Berbekalkan pemidang tilik elektronik yang disesuaikan (EVF) yang menyediakan liputan 100%, EVF EOS RP memaparkan butiran yang tepat menerusinya 2.36million titik paparan OLED, terutamanya berguna apabila bekerja di bawah cahaya silau yang terang.


Canon EOS RP boleh didapati pada bulan Mac dengan harga runcit RM 5,999 (badan sahaja) dan RM 10,999 untuk badan dan kit RF24-105mm f / 4L IS USM Kit Lens.

Comments

Popular posts from this blog

COMBAT BAZE MEMBAWA PENGALAMAN REKREASI PENUH AKSI DI MALAYSIA

"CHECK, CONFIRM, CONSULT AND CHANGE" UNTUK MEMERANGI PRADIABETES

IQIYI TAMPILKAN DRAMA BERSIRI 'RESTU' LAKONAN REMI ISHAK, WANNA ALI, SITI ELIZAD, ELIZABETH TAN, DAN RAMAI LAGI

POWER ROOT TERUS MENYUMBANG KEPADA TABUNG KEMANUSIAAN PALESTIN MEDIA PRIMA

PROGRAM BAHARU ‘THE HARDEST SINGING SHOW’ CABAR VOKAL DAN KREATIVITI PENYANYI HEBAT TEMPATAN DI ASTRO