A&W BUKA CAWANGAN KE-47 DI EKOCHERAS MALL



A&W Malaysia, sebegai pemegang rekod sejarah tempatan sebagai restoran makanan segera yang pertama di Malaysia, secara rasmi membuka kedai ke-47 di EkoCheras Mall. Pengumuman itu dilancarkan menerusi acara yang dihadiri oleh pelakon penyanyi Malaysia, Nabila Razali, serta Ketua Pegawai Eksekutif A&W Malaysia, George Ang dan David Lee, Pengarah Rantaian Pembekalan & Teknikal, A Great American Brand Sdn. Bhd.

Bergerak menepati gelombang moden yang lebih segar, rancangan baru untuk meremajakan jenama A&W di Malaysia, mensasarkannya kepada generasi muda. Selama lebih dari setengah abad, A&W telah mengukir dirinya ke hati rakyat Malaysia dengan RB yang terkenal, Floats, burger, wafel aiskrim dan maskot kesayangannya, Rooty the Great Root Bear.

 Dari kiri:, George Ang, Ketua Pegawai Eksekutif A&W Malaysia; penyanyi semakin meningkat naik  Nabila Razali dan David Lee, Pengarah Rantaian Pembekalan & Teknikal, A Great American Brand Sdn. Bhd

Sebagai perintis dalam industri makanan segera di Malaysia, jenama ini telah merangka rancangan untuk memanfaatkan warisan yang kaya di Malaysia untuk membuat kemunculan besar, memenangi semula hati dan minda pengguna muda. Rancangan ini juga datang pada masa jenama A&W meraikan ulang tahun ke 100 tahun di seluruh dunia.



Bersama dengan peremajaan jenama ini, syarikat induk A&W Malaysia, Inter Mark Resources Sdn. Bhd. Mempunyai pelan pengembangan besar-besaran, dengan rancangan untuk meningkatkan bilangan restoran di negara ini kepada 60 menjelang akhir tahun 2019 dan 100 menjelang akhir tahun 2021. Ini berikutan pengambilalihan seluruh kepentingan A&W Malaysia oleh Inter Mark Resources Sdn. Bhd. daripada KUB Malaysia Berhad pada September tahun lepas.


"Ini adalah masa yang menarik untuk industri makanan segera, dan kami percaya keadaan masa dan pasaran sudah matang untuk memulihkan imej A&W di Malaysia kepada pengguna moden yang dapat melihat pengalaman baharu yang segar di kedai kami, selaras dengan perkembangan rancangan kami," kata George Ang, Ketua Pegawai Eksekutif A&W Malaysia.

Comments

Popular posts from this blog

FOODPANDA MALAYSIA LANCAR INISIATIF RAMADAN BERSAMA COCA-COLA MALAYSIA DAN VIU MELALUI KEMPEN ‘BAKUL MAKANAN’ DI SELURUH NEGARA