KOTEX KETENGAHKAN PEMBUNGKUSAN BATIK EDISI TERHAD



Jenama penjagaan wanita terkemuka di tanah air, Kotex®, kembali mencapai kemuncak baharu dalam penjagaan wanita menerusi pelancaran Batik Edisi Terhad Kotex®. Edisi tersebut bukan sahaja menggabungkan fungsi dengan fesyen, malah melambangkan satu inisiatif untuk memperkasa kaum wanita.

Batik Edisi Terhad Kotex® menawarkan rekaan dengan pelbagai warna yang terang, berani, serta menampilkan motif-motif halus yang melambangkan batik Malaysia, namun telah dipermodenkan untuk wanita muda yang mengidamkan aliran fesyen terkini.

Pembungkusannya menampilkan rekaan kreatif artisan-artisan dari Batik Boutique, iaitu sebuah perusahaan sosial yang bermatlamat untuk meningkatkan kemahiran golongan isi rumah berpendapatan rendah (B40). Kerjasama dengan Batik Boutique merupakan satu lagi impak positif daripada pergerakan global, #SHECAN Kotex® yang bertujuan memperkasa kaum wanita untuk mencapai apa jua kejayaan yang diidamkan.

“Kami telah menerapkan batik ke dalam pembungkusan Kotex kami dengan cara yang menyeronokkan, bagi menginspirasikan kaum wanita muda untuk menzahirkan perasaan mereka dengan sikap positif, iaitu ‘Haid atau Tidak, Dia Mampu’. Produk penjagaan wanita tidak seharusnya bersifat konvensional dan bosan. Justeru, kami berharap rekaan-rekaan yang berani ini akan memberikan ciri keunikan kepada Kotex, di samping menerapkan unsur keseronokan dan fesyen ke dalam tuala wanita kami,” demikian kata Frenissa Lagman, Pengurus Pemasaran, Kimberly-Clark.

“Kami berbesar hati untuk bekerjasama dengan artisan-artisan wanita yang menakjubkan di Batik Boutique untuk memperkasa dan membolehkan mereka menampilkan rekaan mereka kepada rakyat Malaysia. Mereka benar-benar mencerminkan semangat pergerakan #SHECAN Kotex, dan merupakan sumber inspirasi kepada kaum wanita tidak kira di mana.”

Batik Edisi Terhad Kotex® kini boleh didapati di kedai-kedai di seluruh negara, dan didatangkan dengan satu aksesori fesyen yang menarik, iaitu satu beg kantung bergaya yang direka khas untuk edisi terhad ini.

Tambahan pula, hasil karya kreatif artisan-artisan ini dan ciri serbaguna batik kepada lebih ramai orang, Kotex® akan menampilkan rangkaian Batik Edisi Terhad Kotex® secara eksklusif di pentas peragaan semasa Minggu Fesyen Kuala Lumpur (KLFW) yang berlangsung dari 21 hingga 25 Ogos 2019.

Pergerakan #SHECAN Kotex® telah menjana perubahan positif dalam masyarakat di peringkat global untuk membantu wanita muda mengatasi kebimbangan terhadap haid dan menangkis stereotaip jantina, supaya mereka mampu menjadi juara serta berdiri sama tinggi dengan kaum lelaki untuk mengejar cita-cita mereka.

Kotex® melancarkan #SHECAN FUND di Malaysia pada tahu lalu untuk memberi inspirasi kepada lebih ramai wanita dan gadis muda untuk mencapai kejayaan dalam pelbagai bidang yang kurang diwakili oleh wanita, baik dalam bidang seni, pendidikan, mahupun keusahawanan.

Comments

Popular posts from this blog

WESTLIFE BAKAL KEMBALI KE MALAYSIA UNTUK KONSERT WESTLIFE THE HITS TOUR 2024 DI RESORTS WORLD GENTING

SERTAI KEMERIAHAN ’HELLO NU SENTRAL’ BERSAMA BINTANG TERHEBAT TEMPATAN PADA 27 APRIL INI!