TSUTAYA BOOKS PERTAMA DI ASIA TENGGARA KINI DIBUKA DI PAVILION BUKIT JALIL

Majlis Perasmian Besar Tsutaya Books Bukit Jalil telah disempurnakan oleh Duta Besar Katsuhiko Takahashi - Duta Besar Jepun ke Malaysia (tengah) bersama Puan Mami Takahashi (kimono di kiri), dan Puan Sri Cindy Lim - Pengarah Eksekutif Malton Berhad (berwarna merah jambu di kanan). Diiringi oleh (kiri ke kanan) Encik Hideyuki Uemoto, Ketua Pegawai Eksekutif Tsutaya Books Malaysia Sdn. Bhd., Encik Shigeya Kusano - Presiden & Ketua Pegawai Eksekutif untuk Asia & Oceania Pasifik dan Pengarah Urusan Sojitz Asia Pte. Ltd., Encik Tomohiro Umetani - Pengarah Syarikat Perniagaan Global Culture Convenience Club, Datuk Lee Whay Hoong - Pengarah Regal Path Sdn. Bhd., Dato’ Joyce Yap - CEO bahagian Runcit, Kuala Lumpur Pavilion Sdn. Bhd., dan Encik Gan Vi King - Pengarah Premier Style Trading Sdn. Bhd.

Pelancaran Tsutaya Books Bukit Jalil hari ini di Pavilion Bukit Jalil menandakan kedai pertama di Asia Tenggara untuk rangkaian kedai buku terbesar Jepun. Seluas 31,000 kaki persegi, kedai buku satu tingkat ini menempatkan lebih 240,000 buku yang dipilih susun khas, alat tulis dan barangan hiasan. 


Majlis Perasmian Besar Tsutaya Books Bukit Jalil telah disempurnakan oleh Duta Besar Katsuhiko Takahashi - Duta Besar Jepun ke Malaysia bersama Puan Mami Takahashi, dan Puan Sri Cindy Lim - Pengarah Eksekutif Malton Berhad. Mereka diiringi oleh Encik Hideyuki Uemoto, Ketua Pegawai Eksekutif Tsutaya Books Malaysia Sdn. Bhd., Encik Shigeya Kusano - Presiden & Ketua Pegawai Eksekutif untuk Asia & Oceania Pasifik dan Pengarah Urusan Sojitz Asia Pte. Ltd., Encik Tomohiro Umetani - Pengarah Syarikat Perniagaan Global Culture Convenience Club, Datuk Lee Whay Hoong - Pengarah Regal Path Sdn. Bhd., Dato’ Joyce Yap - CEO bahagian Runcit, Kuala Lumpur Pavilion Sdn. Bhd., dan Encik Gan Vi King - Pengarah Premier Style Trading Sdn. Bhd.


“Meraikan pembukaan besar Tsutaya Books Bukit Jalil - Tsutaya Books pertama di Asia Tenggara dan Tsutaya Books kelima di dunia di luar Jepun - adalah kemuncak perjalanan panjang," kata Encik Gan Vi King Pengarah Premier Style Trading Sdn. Bhd., pada Majlis Pemotongan Reben yang berlangsung gilang gemulang. Beliau seterusnya menambah, “Tahun ini menandakan ulang tahun ke-40 Dasar Pandang ke Timur dan ulang tahun ke-65 hubungan dua hala Malaysia-Jepun, menjadikan pelancaran Tsutaya BookS Bukit Jalil lebih bermakna.” 


“Selama lebih 39 tahun, visi kami untuk Tsutaya Books adalah untuk mempromosikan kesedaran membaca, menulis dan budaya sebagai alat untuk mencipta dan memupuk gaya hidup yang diperkayakan,” kata Encik Hideyuki Uemoto, Ketua Pegawai Eksekutif Tsutaya Books Malaysia Sdn. Bhd. “Kami memilih Malaysia untuk kedai Tsutaya Books pertama kami di Asia Tenggara kerana unjuran pertumbuhan negara untuk masa depan dan minat kuat penduduk terhadap gaya hidup dan budaya. Pavilion Bukit Jalil adalah lokasi yang sesuai untuk kedai pertama kami kerana komuniti yang mengutamakan keluarga di Bukit Jalil dan kawasan tadahan berdekatan,” jelasnya lagi.


Tsutaya Book Bukit Jalil mempamerkan pilihan pendidikan kanak-kanak terbesar di mana-mana kedai buku di Malaysia, dengan lebih 20,000 buku kanak-kanak dalam bahasa Inggeris, Jepun, Bahasa Melayu dan Cina. Keistimewaan bahagian ini ialah kilauan hijau keemasan Bilik Pembelajaran yang diilhamkan oleh rumah pokok - di mana kanak-kanak boleh duduk dan meminta ibu bapa mereka membacakan buku kepada mereka atau bermain dengan mainan untuk menggalakkan perkembangan kognitif serta ikatan kekeluargaan.


Melayani komuniti selanjutnya ialah kafe dalaman kedai buku - dimodelkan mengikut 'ruang istirehat' yang popular dan biasa di Jepun, di mana tetamu boleh menarik kerusi untuk melakukan kerja sambil menghirup kopi yang baru dibancuh, merasai Kyoto matcha dan hidangan pencuci mulut seperti Dorayaki dan Fruit Parfait.



ISTIMEWA PELANCARAN

Sempena pelancaran ini, tetamu yang membelanjakan RM500 dan ke atas dalam satu resit akan dihadiahkan dengan karya seni potongan kertas buatan tangan oleh Hans the Craftsman (selagi stok masih ada). Mereka yang membelanjakan RM100 dan ke atas boleh memilih antara Americano yang baru dibancuh percuma atau Lemonade Buatan Sendiri dari kafe Jepun moden di kedai buku (sah sehingga 10 Julai). Pembeli juga akan diberikan penanda buku koleksi yang direka oleh artis tempatan terbaik bulan ini, Humana, dengan setiap pembelian buku. Kedai buku itu juga memberi ganjaran kepada pelanggan dengan beg tote mesra alam Tsutaya Books edisi terhad dengan sebarang pembelian buku.

Bersebelahan dengan kedai buku itu ialah Ainz & Tulpe, sebuah kedai kecantikan dan penjagaan diri Jepun, meningkatkan lagi pengalaman gaya hidup yang Tsutaya Books cuba sampaikan dalam setiap kedainya.

Tsutaya Books Bukit Jalil terletak di Lot 2.89.00, Aras 2 (Zon Jingga), Pavilion Bukit Jalil dan dibuka 10 pagi hingga 10 malam setiap hari, Isnin hingga Ahad (7 hari).

Comments

Popular posts from this blog

COMBAT BAZE MEMBAWA PENGALAMAN REKREASI PENUH AKSI DI MALAYSIA

"CHECK, CONFIRM, CONSULT AND CHANGE" UNTUK MEMERANGI PRADIABETES

POWER ROOT TERUS MENYUMBANG KEPADA TABUNG KEMANUSIAAN PALESTIN MEDIA PRIMA

IQIYI TAMPILKAN DRAMA BERSIRI 'RESTU' LAKONAN REMI ISHAK, WANNA ALI, SITI ELIZAD, ELIZABETH TAN, DAN RAMAI LAGI