KONSERT PERSAHABATAN JEPUN X MALAYSIA & ACARA JACE (JAPAN ARTS, CULTURE, ENTERTAINMENT)

BACK-ON

Toybox Projects telah mengumumkan dua acara utama; Konsert Persahabatan Jepun x Malaysia 2022 pada 30 Oktober dan acara JACE (Seni, Budaya, Hiburan Jepun) 2022 yang berlangsung dari 28 Oktober hingga 13 November 2022.


JACE (JAPAN ARTS, CULTURE, ENTERTAINMENT)

Acara JACE bakal membawakan pengalaman seni, budaya dan hiburan Jepun ke LaLaport Bukit Bintang City Center. Dianjurkan oleh Toybox Projects, acara ini bertemakan "HARAJUKU""KAWAII" dan bakal berlangsung selama 17 hari mualai 28 Oktober 2022 sehingga 13 November 2022. 

Para pengunjung bakal disajikan dengan pelbagai aktiviti bertemakan Jepun yang bonafide yang menampilkan pengalaman seumpama berada di lokasi destinasi popular antarabangsa HARAJUKU, di Tokyo, Jepun.

Antara acara kemuncak JACE 2022 ialah sesi temu mesra eksklusif dengan artis Jepun yang popular; BACK-ON, Centimillimental, dan FEMM yang akan membuat persembahan di Konsert Persahabatan JAPAN x MALAYSIA 2022. 

Peragaan fesyen HARAJUKU bakal dikendalikan oleh pasukan profesional yang diterbangkan khas dari Jepun. Terdapat juga bengkel dan aktiviti disediakan, di samping gerai-gerai yang produk atau jenama Jepun yang akan diimport khas dari HARAJUKU, Jepun hanya untuk acara ini! 

Para pengunjung bakal mendapat panduan mengenai fesyen HARAJUKU, mengambil bahagian dalam Peraduan Cosplay Halloween, menyaksikan Himpunan Fesyen Lolita Jepun yang asli dengan pertandingan Miss Lolita 2022 yang pertama di Malaysia, pertunjukan fesyen HARAJUKU dan sebagainya.

Terdapat banyak aktiviti dan permainan yang menyeronokkan yang disediakan buat seisi keluarga dan rakan-rakan anda! Permainan festival tradisional Jepun menanti anda dengan hadiah produk asli Jepun yang menarik. Anda juga boleh mencuba gula-gula Jepun dan menonton demonstrasi upacara minum teh, dan banyak lagi.

Kinjo, seorang pelawak Jepun berbakat yang fasih dalam tiga bahasa - Jepun, Inggeris dan Malaysia bakal mengacarakan majlis perasmian, Konsert Persahabatan JEPUN x MALAYSIA, pertandingan cosplay Halloween dan pertandingan melawak.



Konsert Persahabatan JEPUN x MALAYSIA 2022

Konsert Persahabatan JEPUN x MALAYSIA 2022, bakal dianjurkan dan dipromosikan oleh Toybox Projects dan disokong oleh Tourism Malaysia. Konsert ini merupakan sebuah konsert yang meraikan perhubungan yang terjalin di antara  Jepun dan Malaysia. Edisi pertama konsert ini telah dianjurkan pada tahun 2017 dan mendapat sambutan yang menggalakkan daripada orang ramai. 

Disebabkan permintaan ramai, konsert edisi kedua bakal dilangsungkan pada tahun ini dan menampilkan artis-artis dari kedua negara seperti BACK-ON, Centimillimental & FEMM dari Jepun manakala Floor 88, Estranged dan Sakura Band dari Malaysia.

Konsert ini akan diadakan di Zepp Kuala Lumpur yang terletak dalam kawasan Lalaport BBCC. 

BACK-ON ialah sebuah band rock dan merupakan nama yang tidak asing lagi bagi peminat ACG. Mereka menghasilkan banyak lagu bagi siri anime popular seperti "Gundam", "Initial D", "Fairy Tale" dan banyak lagi. Seorang daripada ahlinya fasih berbahasa Inggeris, manakala seorang lagi fasih berbahasa Cina. Mereka telah melawat seluruh dunia dan meraikan ulang tahun ke-20 mereka tahun ini. Muzik dan persembahan langsung mereka telah menerima pujian di seluruh dunia.


Centimillimental ialah seorang penulis lagu dan penyanyi yang merupakan pemenang salah satu uji bakat utama di Jepun dan kini merupakan bintang yang sedang meningkat naik di Jepun. Beliau terkenal dengan lagu-lagu dari anime popular "Given" dan "Bakuten!!". Beliau juga menulis lagu untuk artis lain seperti Sakurazaka46, "Samidareyo", Hinatazaka46 "Bokunanka" dan lain-lain.


FEMM, singkatan untuk "Far East Mention Mannequins" ialah duo rap wanita pertama dengan konsep unik dengan tatarias dan busana seperti patung peragaan fesyen. Lagu-lag mereka adalah menceriakan dan telah menarik perhatian peminat budaya Jepun di seluruh dunia, terutamanya di negara barat. Penampilan mereka sering ditiru oleh peminat cosplay dan budaya pop Jepun. 

Jom kita berpesta dengan artis-artis hebat ini pada hari Ahad 30 Oktober 2022 di Zepp Kuala Lumpur. Tandakan kalendar anda dan dapatkan tiket anda sekarang!

Harga tiket: Rock RM 138 (free standing) / Rock VIP RM188 (Free Standing) dengan Sesi Meet & Greet + Poster + Keutamaan Masuk ke Dewan / Rock VIP A RM188 (Free Standing) dengan Sesi Meet & Greet + Poster + Keutamaan Masuk ke Dewan + Sesi Autograf / Jazz RM238 (Tempat Duduk Bernombor) / VIP Jazz RM288 (BernomborTempat Duduk) dengan Meet & Greet + Poster / Jazz VIP A RM288 (Tempat Duduk Bernombor) dengan Meet & Greet + Poster + Sesi Autograf / Klasik RM288 (Tempat Duduk Bernombor) / VIP Klasik RM338 (Tempat Duduk Bernombor) dengan Meet & Greet + Poster / VIP Klasik RM338 (Tempat Duduk Bernombor) dengan Meet & Greet + Poster +Sesi Autograf / Kotak Pesta VVIP RM 6088 disertakan dengan bilik peribadi maksimum 10 orang setiap bilik dengan pemandangan pentas yang hebat dan sesi Meet & Greet, poster dan makanan & minuman.

Tiket VIP termasuk meet & greet dan poster. Semua harga tidak termasuk yuran pemprosesan tiket dan yuran pengendalian lain. Tiket dijual mulai 24 September 2022, 3 petang di https://ilassotickets.com/.

Nota: VVIP Party Box adalah terhad kepada 8 bilik sahaja.

Pengumuman

Tiket VIP A untuk semua kategori telah habis dijual. Dengan permintaan dan permintaan yang tinggi daripada peminat dan selepas perbincangan dengan artis, pihak penganjur telah memutuskan untuk menambah lebih banyak tiket VIP A, hanya untuk Zon Rock. Ini adalah peluang terakhir anda untuk merebut tiket. Jangan tunggu sehingga ia habis dijual. dapatkan tiket sekarang!

JACE dipersembahkan oleh Lalaport BBCC, anjuran Toybox Projects, Disahkan oleh Kedutaan Jepun, Furama Bukit Bintang (Hotel Rasmi), Rentak Sejuta (Media Rasmi) dan Kadokawa Gempak Starz (Rakan Media Rasmi).

Konsert Persahabatan JEPUN x MALAYSIA 2022 dianjurkan oleh Toybox Projects; disokong oleh Kedutaan Jepun dan Tourism Malaysia; Zepp Kuala Lumpur (Lokasi Konsert), Furama Bukit Bintang (Hotel Rasmi), Rentak Sejuta (Media Rasmi) dan Kadokawa Gempak Starz (Rakan Media Rasmi).

Untuk maklumat lanjut, sila layari  www.toyboxprojects.com dan  www.toyboxprojects.com/friendship-2022 atau hubungi info@toyboxprojects.com

Comments

Popular posts from this blog

WESTLIFE BAKAL KEMBALI KE MALAYSIA UNTUK KONSERT WESTLIFE THE HITS TOUR 2024 DI RESORTS WORLD GENTING