BODY PERFECT MENDERMA RM18,000 UNTUK MENYOKONG KESEDARAN KANSER PAYUDARA

Sempena bulan Kesedaran Kanser Payudara pada bulan Oktober, Body Perfect Aesthetic & Wellness baru-baru ini menganjurkan majlis kesedaran kanser payudara yang ke-20 ‘The Power Of Pink’ bertemakan #BreastMatters untuk menyokong Persatuan Kebajikan Kanser Payudara Malaysia (BCWA) di Sheraton Petaling Jaya Hotel untuk memperjuangkan pendidikan dan kesedaran kanser payudara untuk wanita. 

Upacara pemberian sumbangan cek - Ms Mandy Tan, Puan Sri Akmal, Ms Kim Lim

Antara jenama kerjasama yang telah bekerjasama untuk menyebarkan positiviti pink ialah Brian Khoo, Raflessia, Getha, Xixili, The Suisse Clinic, Tudung Ruffle, Dr Kayla Dental Clinic, Balance Chiropractic, Signature Market, Decle Make Up Studio, Yao Brush Malaysia, Em Nails Studio, Maison Berger, Meaningful Activation, Acuhealing, Master Feng Shui Malaysia, International Psychology Centre dan Welllab.


Pada masa yang sama, Body Perfect meraikan Ulang Tahun ke-20 mereka dengan mengumumkan anugerah 'Best Luxury Beauty Salon In Malaysia’ yang dianugerahkan secara rasmi oleh The International Spa & Beauty Award pada 26 September 2022. 

Untuk mengucapkan terima kasih kepada semua pelanggan yang telah mengembara dengan Body Perfect sepanjang 2 dekad yang lalu, Body Perfect telah mendedikasikan Thank You Bow kepada semua pelanggan Body Perfect yang dihargai dengan sepenuh hati atas kepercayaan & sokongan mereka yang tidak berbelah bahagi sejak tahun 2002. 

Body Perfect juga mengucapkan tahniah kepada ratu cantik Malaysia yang baru dinobatkan (7 Okt 2022) iaitu Cik Lesley Cheam – Johan untuk Miss Universe Malaysia 2022 yang menjadi pengacara majlis rasmi dan juga Cik Tee Wan Ying – Naib Johan untuk Miss Universe Malaysia 2022, yang merupakan salah seorang model The Power Of Pink Fashion Runway.

Persembahan bermula dengan avant-garde fashion & jewelry runway oleh Brian Khoo & Rafflesia bertemakan ‘Wo Men’ - (perwakilan wanita dan juga WO MEN dalam mandarin – US sebagai WOMAN) - ia mempamerkan perpaduan wanita, kuasa, feminisme & keyakinan. Antara model & selebriti yang ditampilkan di runway ialah: 
  • Pn. Whulandary Herman – Miss Universe Indonesia 2013
  • Pn. Fyza Kadir – Body Perfect’s Women Care Ambassador, Selebriti Malaysia
  • Cik Natrah Khalid – Asia Model Festival Face of Malaysia Top Model Award Winner
  • Cik Syazlin Zainal – Pelakon Malaysia
  • Cik Lee Shi Chi – Miss Astro Chinese International Pageant 2018 Top 8
Pengarah Urusan Body Perfect, Pn Mandy Tan (Mrs Malaysia Year 2002 & mewakili Malaysia di Las Vegas + merangkul anugerah Kostum Terbaik) mengambil kesempatan menyampaikan sumbangan mock cheque berjumlah RM18,000 kepada BCWA, diwakili oleh Penaungnya, Puan Sri Datin Seri Dato’ Akmal Abdul Salam dan Presiden BCWA i.e. Pn Kim Lim. Sehingga kini, Body Perfect Aesthetic & Wellness telah menderma lebih daripada RM330,000 kepada BCWA. 

Walaupun pandemik, Body Perfect telah terus menyebarkan kepositifan, harapan, kegembiraan, cinta, dan kesedaran kanser payudara. Selepas 2 tahun perintah berkurung & pelbagai kitaran PKP - Body Perfect gembira untuk memulakan gerakan The Power of Pink 2022. 

“Kami gembira dapat bersama-sama sebagai sebuah syarikat untuk menyokong semua wira kami yang memerangi kanser payudara & menunjukkan keberanian yang ekstrem dalam perjalanan mereka untuk pulih. Kami berterima kasih kepada mereka yang masih berjuang setiap hari & kepada mereka yang telah pergi mendahului kita – Kanser payudara bukanlah penyakit yang mempunyai satu cerita. Ia memberi kesan kepada semua orang, bukan hanya orang yang didiagnosis. Mari kita bersatu untuk tidak berdiam diri & buang rasa malu,” komen Pn. Mandy Tan.

“Kami amat berterima kasih kepada Body Perfect Aesthetic & Wellness, yang telah bekerja tanpa mengenal penat lelah tahun demi tahun untuk melibatkan orang ramai untuk mengambil langkah awal dan menjalani pemeriksaan payudara. Pada masa yang sama, Body Perfect telah terus menyokong BCWA dari segi kewangan supaya kami dapat terus mengurangkan risiko kematian pramatang dan mengurangkan penderitaan akibat kanser payudara melalui Community Outreach Services kami di seluruh Malaysia,” kata Pn. Kim Lim, President BCWA.

“Kanser yang paling biasa kita dengar di Malaysia ialah kanser payudara. Kedua-dua kanser payudara & kanser serviks adalah antara punca utama kematian bagi wanita Malaysia yang menghidap kanser. Kanser payudara telah wujud selama bertahun-tahun, dan walaupun banyak pihak telah menyertai usaha untuk mewujudkan kesedaran, kita tidak boleh leka. Sebaliknya, kita mesti terus berusaha untuk memastikan pendidikan sampai kepada setiap wanita supaya pengesanan awal dapat mengelakkan kehilangan nyawa dan penderitaan yang tidak perlu. Body Perfect akan terus menyediakan penjagaan wanita & terapi kesihatan untuk memberi manfaat kepada wanita,” kata Pn. Mandy Tan, Pengarah Urusan, Body Perfect Aesthetic & Wellness.

Pn. Mandy meneruskan, “Sebagai pertubuhan kecantikan dan kesihatan wanita terkemuka, kami ingin mengambil peluang ini untuk menggalakkan semua orang terlibat dalam meningkatkan kesedaran dan mengamalkan kesedaran kanser payudara.. Dengan mengetahui kewujudan kanser payudara tidak mencukupi, kita mesti mendapat lebih maklumat dan sebarkan!”


Majlis tahunan kesedaran kanser payudara The Power Of Pink oleh Body Perfect telah menarik perhatian wanita dari semua lapisan masyarakat. Body Perfect & rakan kerjasamanya menjalankan aktiviti menarik tertumpu kepada penjagaan minda, badan & jiwa:

BODY PERFECT
  • PERCUMA Terapi Melegakan Haba
  • PERCUMA Detox Tangan
  • PERCUMA Konsultasi oleh Methode Physiodermie Facial Mixologist dari Singapura
  • Stesen Permainan di mana peserta boleh memenangi hadiah
  • PERCUMA Konsultasi penjagaan Axilla & Breast oleh Body Perfect Beauty Professional yang dilantik
  • PERCUMA YOYOU Frozen Yoghurt ditaja oleh Body Perfect

RAKAN KERJASAMA
  • PERCUMA Pemeriksaan Payudara Klinikal + Pendidikan BSE oleh BCWA
  • PERCUMA Express Classic Manicure oleh Em Nails Studio
  • PERCUMA Konsultasi Estetik Perubatan & Kesihatan Wanita oleh doktor bertauliah, PERCUMA Imbasan Tulang & PERCUMA Imbasan Muka oleh The Suisse Clinic
  • PERCUMA Penerokaan Tidur & Hadiah oleh Getha
  • PERCUMA Pengukuran Payudara oleh XIXILI
  • PERCUMA Ekspres Pinktober Makeover olehDecle Make Up Studio
  • PERCUMA Pemeriksaan Tulang Belakang oleh Balance Chiropractic
  • PERCUMA Nasihat & diskaun istimewaoleh TudungRuffle
  • PERCUMA Nasihat Kesihatan Pergigian oleh Dr Kayla Dental Clinic
  • PERCUMA Sesi Penilaian Kesihatan Otak + Feldenkrais / Refleks Primitif oleh Meaningful Activation
  • PERCUMA Rawatan Alternatif Tradisional oleh AcuHealing
  • PERCUMA Penerokaan bauan & konsultasi oleh Maison Berger
  • PERCUMA Konsultasi Kesejahteraan Mental oleh International Psychology Centre
  • PERCUMA Konsultasi Onkologi / Kesihatan Mental / Kesihatan Usus / Pemakanan / Ujian makmal Kardiovaskular
  • PERCUMA Buku Good Fortune & Success Feng Shui 2022 oleh Master Feng Shui Malaysia
Para peserta juga berpeluang mendengar ceramah oleh penceramah terkenal & mangsa kanser payudara: 
  • Dr Saladina Jaszle – Konsultan – Pakar Bedah Payudara & Endokrin, Pantai Hospital – “Combating Breast Cancer” 
  • Dr George Lee - Profesor Madya Klinikal Pembedahan di Universiti Monash dan Perunding Pakar Bedah Urologi dari Pusat Perubatan Gleneagles Intan, Kuala Lumpur – “Men’s Health Unzipped, Women’s Health Undressed”
  • Dr Kayla Teh. – Influencer, Pakar Bedah Pergigian & Pengasas Dr Kayla Dental Clinic – “How Your Smile Can Affect Your Health”
  • Mr Paul Jambunathan – Perunding Psikologi Klinikal – “Inside-Out!”
  • Ms Melissa Tan – CEO, Getha Bedding – “Sleep Related Breast Health Issues”
  • Ms Nasreen Ma – Pengasas, Meaningful Activation – “Your Health Is At The Mercy Of Your Emotions”
Pelanggan yang dihargai oleh Body Perfect - Pn. Choo Sook Yin, Pn. Elaine Lio, Pn. Liew Swee Lee, & ahli BCWA - Pn Anne Maheswari Naidu – pink warriors yang berani!

Majlis diakhiri dengan cabutan bertuah, dimana peserta membawa pulang hadiah bernilai lebih RM280,000, termasuk iPhone 14 Pro Max, Samsung Galaxy Z Fold, 3 Hari & 2 Malam @ St Regis Langkawi, Hermes, Customised gown by Brian Khoo, Dyson, Getha, Samsung, Apple, Maison Berger, Xixili merchandises, rawatan dari Body Perfect & The Suisse Clinic, juga hadiah hebat lain. 

Para peserta juga dikejutkan dengan kemunculan YAM Tuanku Sultanah Hajjah Kalsom & YAM Tengku Arif Temenggong Tengku Fahad Mua’adzam Shah Ibni Almarhum Sultan Ahmad Shah & Selebriti Malaysia Cik Afifah Nasir, yang membuat penampilan khas menyokong majlis kesedaran kanser payudara, untuk menyampaikan hadiah kepada pemenang bertuah.

Comments

Popular posts from this blog

ANTA MALAYSIA MELANCARKAN KEMPEN SUMBANGAN KASUT SEMPENA RAMADAN

FOODPANDA MALAYSIA LANCAR INISIATIF RAMADAN BERSAMA COCA-COLA MALAYSIA DAN VIU MELALUI KEMPEN ‘BAKUL MAKANAN’ DI SELURUH NEGARA