FESTIVAL FILEM JEPUN YANG KE-19 BAKAL BAWAKAN 16 FILEM TERBAIK DARI JEPUN DI PAWAGAM GSC TERPILIH


Festival Filem Jepun yang sangat dinantikan kembali pada tahun 2023, berlangsung dari 7 September hingga 15 Oktober di beberapa pawagam GSC terpilih di seluruh Malaysia. Ia menjanjikan tayangan koleksi filem-filem terbaik Jepun di skrin besar untuk keseronokan semua.

Kini dalam tahun ke-19, acara tahunan ini menampilkan lebih daripada 16 tajuk yang menarik dalam pelbagai genre seperti drama, dokumentari, romantik, misteri, dan animasi, membenamkan penonton dalam pelbagai aspek budaya Jepun. 

Sebagai pembuka tirai, filem "Small, Slow but Steady" (2022), sebuah karya arahan hebat pengarah terkenal MIYAKE Sho akan ditayangkan di majlis pembukaan. Menyusul siri "Ju-on: Origins" (2020) yang mendapat pujian di Netflix dan "And Your Bird Can Sing" (2018) yang juga boleh ditonton di laman web JFF+ INDEPENDENT CINEMA sekarang.

Sempena Sambutan Ulang Tahun ke-50 Persahabatan ASEAN-Jepun, JFF meluaskan jemputan istimewa kepada pengarah Lim Kah Wai, yang dikenali dengan "Your Lovely Smile" (2022), seorang pengarah filem Malaysia yang telah aktif menghasilkan filem di Osaka, Jepun.

Menyumbang kepada keajaiban sinematik, acara ini dengan bangganya mempersembahkan edisi ulang digital "LUPIN the Third The Castle of Cagliostro" (1979). Karya agung ikonik ini menandakan filem pertama dari pengarah legenda MIYAZAKI Hayao, yang kerjayanya termasuk karya animasi klasik abadi seperti "My Neighbor Totoro" (1988), "Princess Mononoke" (1997), Spirited Away" (2001), dan banyak lagi dari Studio Ghibli.

Selain itu, jangan lepaskan layar marathon Detective Conan secara percuma pada 9 dan 17 September di Lembah Klang dan Pulau Pinang masing-masing, menampilkan tajuk-tajuk seperti “The Last Wizard of the Century” (1999), “Crossroad in The Ancient Capital” (2003), dan “The Private Eyes' Requiem” (2006). Tiket untuk Layar Marathon Detective Conan perlu ditempah di Eventbrite. Tetapi, segalanya bergantung pada ketersediaan pada hari tayangan, tiket terhad juga mungkin boleh didapati dengan tiba-tiba.

Pengunjung festival juga akan diberikan ganjaran semasa menikmati festival dengan mengumpul stempel yang boleh digunakan untuk menebus barangan eksklusif dan hadiah.

Tiket untuk JFF 2023 akan dijual pada harga berpatutan RM 10.00 (kecuali "#Manhole") melalui saluran GSC. Semua filem yang ditayangkan akan berada dalam bahasa Jepun dengan sari kata bahasa Inggeris. Senarai lengkap sinopsis filem JFF, waktu tayangan, dan maklumat umum boleh didapati di jfkl.org.my/japanese-film-festival-2023 dan gsc.com.my.

Comments

Popular posts from this blog

COLGATE OPTIC WHITE PURPLE: UBAT GIGI PEMUTIH UNGU PERTAMA COLGATE

ICBS 2024: MENJEMPUT ANDA MENEROKA INOVASI KAFE DI KUALA LUMPUR!