PUSAT SUMBER KANSER PATUDARA & KUMPULAN SOKONGAN CANDY GIRLS JAYAKAN MAJLIS MAKAN MALAM AMAL


Pusat Sumber Kanser Payudara dan Kumpulan Sokongan Gadis Gula-gula Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) mengadakan Makan Malam Gala Amal "Shine for Pink" di Komune Living & Wellness di Cheras, Kuala Lumpur baru-baru ini. Ia merupakan majlis malam yang tidak dapat dilupakan yang dipenuhi dengan inspirasi, sokongan dan dengan sentuhan warisan budaya.

Penaung dan Pengerusi Yayasan Lion-Parkson, Puan Sri Chelsia Chan Chau Ha, yang telah memberikan sokongan yang tidak berbelah bahagi sejak 2019, menyerikan malam itu dengan kehadirannya dan terus memberikan sokongan beliau kepada mereka yang menghadapi kesukaran.

Beliau diiringi oleh Profesor Dr. Nazirah Binti Hasnan, Pengarah Pusat Perubatan Universiti Malaya, penggerak di sebalik misi untuk merapatkan jurang dalam penjagaan kanser payudara, serta Duta Pink UMMC Oktober 2023, Dato' Sri Shyleena Faridah Hope (Pengasas Mrs Asia Worldwide Sdn. Bhd) dan Cik Chiong Pei-Pei (Ketua Pegawai Jenama eSHOPlive). Turut hadir ialah Penasihat Pink Oktober 2023, Profesor Dr. See Mee Hoong, seorang perunding pakar bedah payudara dan penggerak dalam penyelidikan dan pengumpulan dana kanser payudara di PPUM.


Pejuang kanser payudara daripada Kumpulan Sokongan Candy Girls telah memeriahkan pentas dengan persembahan mereka yang menarik perhatian. Malam gala dimulakan dengan nyanyian lagu "Hero" yang dipopularkan oleh Mariah Carey. Candy Girls juga mempamerkan bakat menari mereka dalam beberapa persembahan tarian yang dinamik dan anggun. Kehadiran mereka menjadi lambang inspirasi kepada semua dan mengukuhkan komitmen organisasi untuk meneruskan perjuangan menentang kanser payudara.

Dengan kerjasama Kementerian Pelancongan, Kesenian dan Kebudayaan (MOTAC), peragaan fesyen yang menampilkan model daripada Shine Angels dan Mrs. Asia Worldwide telah memberi sentuhan glamour kepada majlis makan malam amal tersebut. Model-model  memperagakan kebaya tradisional, yang direka oleh Pakar Busana Melayu dan Mrs. Asia Worldwide. 

Tourism Malaysia diwakili oleh En Azizul Raheem Awalludin (Penolong Pengarah Kanan, Bahagian Domestik & Acara, Tourism Malaysia), Dr Khairul Helmi A Manap (Penolong Pengarah Kanan, Pengurusan Korporat), Enazmi Abdullah, dan Cik Nazasheera, menghadiri majlis makan malam itu bagi pihak Ketua Pengarah, Lembaga Penggalakan Pelancongan Malaysia (Tourism Malaysia), Dato' Dr Ammar Abd Ghapar.

Antara tetamu undangan kehormat termasuk YHs Dato' Mustaffa Idrus, Pengerusi Pertubuhan Aktivis Masyarakat Melayu Malaysia (PAMM), Professor Datin Paduka Dr Teoh Soo-Hwang, Ketua Eksekutif Pengasas Penyelidikan Kanser Malaysia, Kapten Cheah Eng Eng dan Naib Presiden Kanan Keyfields Offshore Sdn Bhd.

Makan Malam Gala "Shine for Pink" bukan sekadar sebuah majlis makan malam; malahan ia merupakan sebuah simbol perpaduan dalam memerangi kanser payudara. Sebagai pusat sehenti untuk penjagaan rawatan kanser payudara, pasukan Pusat Sumber Kanser Payudara UMMC menerima pesakit di seluruh negara, dengan majoriti daripada mereka datang daripada kumpulan ekonomi B40 yang tidak dapat membiayai penyiasatan diagnostik mereka dan kehilangan peluang untuk diagnosis awal. Para pesakit terpaksa menangguhkan rawatan, yang mengurangkan kadar kelangsungan hidup mereka secara keseluruhan. 100% daripada hasil kutipan daripada makan malam amal akan disalurkan ke Dana Diagnostik B40 (di bawah PPUMCare), yang dikhaskan untuk menyediakan sokongan kewangan kepada pesakit kurang bernasib baik yang menanggung beban ini penyakit.


Untuk maklumat lanjut tentang Pusat Sumber Kanser Payudara UMMC dan Kumpulan Sokongan Candy Girls dan untuk mengetahui cara anda boleh menyumbang, sila layari laman web rasmi di ummc.edu.my atau halaman Facebook di www.facebook.com/CGummc/


Comments

Popular posts from this blog

COLGATE OPTIC WHITE PURPLE: UBAT GIGI PEMUTIH UNGU PERTAMA COLGATE

ICBS 2024: MENJEMPUT ANDA MENEROKA INOVASI KAFE DI KUALA LUMPUR!