HIDANGAN CHIC ALA-PARIS DI CAFE RICHARD


Sempena perayaan Krismas dan Tahun Baru 2018, Cafes Richard, SjyAvenue Genting Highland menyajikan beberapa Untuk menikmati hidangan Continental ala-Paris yang elegan dan tidak mudah dilupakan.

Terletak di Aras 1 di SkyAvenue mall, cafe terkenal ini menawarkan pelbagai jenis kopi antarabangsa dengan pastries Perancis di dalam suasana yang chic dan mewah.



Sempena musim perayaan, Cafes Richard membawakan promosi menu “Christmas Eve Dinner Set”, “Christmas Day Festive Le Festin”, dan “Christmas Day Dinner Set”.

Set makan malam tersebut boleh didapati dari jam 7petang sehingga 11malam, manakala Festive Le Festin boleh didapati dari jam 11pagi sehingga 5.30petang. Untuk New Year’s Eve, Cafes Richard menawarkan menu “Festive Set” yang dihidangkan bermula 7petang sehingga 11malam, manakala “Festive Eiffel Tower High Tea” boleh dinikmati mulai 9pagi sehingga 11malam. dan pada New Year’s Day, “Festive Le Festin” boleh didapati dari jam 11pagi sehingga 5.30petang.

Para pengunjung boleh menikmati hidangan yang lazat Festive Eiffel Tower yang termasuk Moet & Chandon Champagne dengan 18 biji manisan, termasuk pilihan Mini Tarts, Choux, Macarons, dan Cheesecakes dihidangkan pada Christmas Eve dan New Year’s Eve.

Untuk pengunjung yang gemarkan kopi, teh atau cokelat, ia boleh dipadankan denagn pilihan 18 jenis pastries Perancis yang lazat. Menu Festive Le Festin, menampilkan 34 biji juadah manis dan savoury yang dihidangkan dengan pilihan minuman Coffee, Slow Coffee, Tea dan Chocolate.


Antara juadah yang dihidangkan adalah Butterscotch Eclair, Strawberry Mille-feuille, Opera Cake, Macaron, Strawberry Crepe, Mousse au Chocolat, Creme Brulee, Cherry Clafoutis, Crab and Avocado Salad, Mini Croque Monsieur, Salmon Toast with Herbs, Escargot, Vol au Vent, Mini Cheesecake, dan Choux. Festive Set Menu dihidangkan dengan segelas Moet & Chandon champagne atau dua gelas minuman tanpa alkohol.

Pengunjung boleh memilih Saumon Roti dan Canard Confit. Saumon Roti iaitu Slow Baked Fillet Salmon dihidangkan dengan Hollandaise Sauce, Nouvelle Potato dan Vichy Carrot, manakala Canard Confit adalah Slow Cooked Duck Leg Confit with Caramelised Baby Potatoes dan Brussel Sprout.


Hidangan tersebut termasuk Finger Food—seperti Garlic Baguette, Croque Salmon, dan Crab Quenelle—Duck Liver Mousse Raspberry Dressing (amuse bouche), Classic French Onion Soup with Gratinated Gruyere Cheese (starter), dan Creme Brulee with Sous-vide Strawberry dan Meringue Powder (dessert).

Cafes Richard dibuka dari Isnin – Khamis (10am – 10pm), Jumaat (10am – 12am), Sabtu (8am – 12am), dan Ahad, 8am – 10pm. Untuk maklumat lanjut, sila hubungi +603 2718 1118 atau layari www.rwgenting.com

Comments

Popular posts from this blog

"CHECK, CONFIRM, CONSULT AND CHANGE" UNTUK MEMERANGI PRADIABETES

SERTAI KEMERIAHAN ’HELLO NU SENTRAL’ BERSAMA BINTANG TERHEBAT TEMPATAN PADA 27 APRIL INI!

COMBAT BAZE MEMBAWA PENGALAMAN REKREASI PENUH AKSI DI MALAYSIA