EXPEDIA LANCAR PENJIMATAN MELALUI FAEDAH TAMBAHAN

Lavinia Rajaram, Ketua Serantau Komunikasi Asia, Expedia

Menjelang musim percutian hujung tahun, Expedia® salah satu perkhidmatan pelancongan atas talian terkemuka di dunia, telah memperkenalkan cara baru bagi pelancong Malaysia untuk menjimatkan percutian.

Dengan pelancaran Faedah Tambahan Expedia™ barubaru ini di Malaysia, pelancong moden yang mencari nilai dan kemudahan kini diberi kebebasan untuk menempah penerbangan atau pakej terlebih dahulu pada harga pilihan mereka, sebelum menambah tempahan hotel dengan diskaun sehingga 58 peratus sehingga hari perjalanan mereka bermula.

“Selama bertahun-tahun, kami telah memperkenalkan peningkatan produk untuk meletakkan hak mengalami dunia terus ke tangan pelancong. Tumpuan kami adalah untuk memudahkan, memberi lebih diakses dan menyeronokkan untuk orang menyelidik dan menempah pengembaraan dengan pengalaman lancar pada mana-mana peranti. Pelancaran Expedia Faedah Tambahan™ adalah satu lagi contoh bagaimana kami meletakkan pandangan yang kami kumpulkan dari pengguna, pembekal dan rakan kongsi industri kami untuk bekerja dengan memperbaiki pengalaman tempahan perjalanan. Pelancong kami tidak perlu lagi melawat beberapa laman web apabila mereka tahu bahawa mereka mendapat akses kepada diskaun yang terjamin pada penginapan semata-mata dari tempahan penerbangan atau pakej. Lebih baik lagi, ia menimbulkan tekanan perancangan dan membayar segala-galanya di depan, yang merupakan sesuatu yang sangat menarik bagi pelancong Malaysia kami,” kata Lavinia Rajaram, Ketua Serantau Komunikasi Asia, Expedia.


Dengan perubahan tabiat perjalanan di kalangan pelancong hari ini, Faedah Tambahan Expedia™ direka untuk memenuhi keperluan pelancong moden yang mencari nilai, kemudahan dan fleksibiliti.

Satu kaji selidik3 baru-baru ini yang dijalankan oleh Expedia Malaysia dengan 500 rakyat Malaysia berumur 18 tahun ke atas pada Ogos 2018 mendedahkan bahawa 84 peratus pelancong Malaysia bersetuju bahawa menghabiskan masa untuk meneliti dan merancang perjalanan mereka akan membantu mereka mendapat tawaran yang baik, dengan 67 peratus menyatakan kekecewaan sekiranya mereka mencari tawaran yang lebih baik apabila mereka telah memperoleh pengembaraan mereka.

Apabila ditanya soalan mengenai masa yang mereka ambil untuk aktiviti tertentu dalam seminggu, 52 peratus rakyat Malaysia yang ditinjau berkata mereka akan mengambil lebih daripada lima jam sebulan untuk menyelidik percutian selama seminggu, dengan mendahului kerjaya lain (34 peratus) dan kesihatan penyelidikan berkaitan (31 peratus).

Rakyat Malaysia adalah pelancong yang berorientasikan keluarga dan mementingkan kos Tiga aktiviti teratas yang ditinjau oleh rakyat Malaysia akan diberikan dua jam percuma seminggu, masa yang berkualiti dengan rakan dan keluarga (63 peratus), melibatkan masa santai (49 peratus) dan latihan atau kecergasan (46 peratus).

Apabila ditanya bagaimana mereka akan membayar perjalanan mereka, 72 peratus menjawab bahawa mereka akan membeli cuti dari simpanan peribadi mereka, menggunakan kad kredit mereka (50 peratus) atau kad debit supaya tidak dikenakan caj (26 peratus).

Dan akhirnya, apabila ditanya bagaimana mereka akan menghabiskan wang yang disimpan dari tempahan perjalanan, 65 peratus akan membelanjakannya untuk makanan dan minuman semasa bercuti, 50 peratus menjawab bahawa mereka akan meletakkannya pada percutian mereka yang akan datang dan 48 peratus akan menghabiskannya dalam lawatan, lawatan atau aktiviti semasa bercuti.

Sebagai sebuah syarikat yang misinya membantu pelanggan mengembara ke tempat-tempat percutian, Expedia mengambil pendekatan yang didorong oleh pandangan untuk mengembangkan produk dan perkhidmatan baru dengan menyediakan pilihan dengan penjimatan yang besar dan menjadikannya mudah untuk membantu orang melakukan perjalanan dengan lebih baik dan melakukan perjalanan lebih.



Untuk maklumat lanjut mengenai cara menempah dan nikmati nilai terhebat Faedah Tambahan Expedia™, sila lawati: https://www.expedia.com.my/addon

Comments

Popular posts from this blog

WESTLIFE BAKAL KEMBALI KE MALAYSIA UNTUK KONSERT WESTLIFE THE HITS TOUR 2024 DI RESORTS WORLD GENTING

SERTAI KEMERIAHAN ’HELLO NU SENTRAL’ BERSAMA BINTANG TERHEBAT TEMPATAN PADA 27 APRIL INI!