8 TIPS UNTUK SERLAHKAN KEYAKINAN & KEJELITAAN ANDA



Ramai yang bersetuju bahawa hujung tahun adalah satu tempoh yang paling sibuk di dalam satu tahun. Apa tidaknya. Masa inilah kita akan menyiapkan kerja sebelum kehadiran cuti panjang dan juga persiapan menyambut tahun baru.

Sementara kita bertungkus-lumus untuk menyiapkan kerja di pejabat atau di rumah, jangan lupa berehat sebentar. Anda berhak untuk memanjakan diri anda untuk seketika untuk melepaskan semua tekanan yang melanda.

Bagi anda kesuntukan masa dan sudah tidak lama tidak memberikan perhatian kepada diri anda, jangan gusar, di sini kami sertakan 8 tips untuk menyerlahkan kembali keyakinan dan kejelitaan anda!

1. Bermula dari dalam
Makanlah makanan yang berkhasiat. Badan dan minda yang sihat perlukan zat-zat makanan yang seimbang untuk berfungsi. Pilih makanan yang rendah kandungan gula dan lemak. Lebihkan buah-buahan dan sayur-sayuran. Jauhi rokok dan alkohol. Sudah tentu anda akan merasa lebih hebat.

2. Simpan stok vitamin!
Kerana kesibukan, anda mungkin terpaksa memilih makanan segera atau tidak sempat untuk makan. Ini mengakibatkan keperluan zat-zat harian anda tidak dapat dipenuhi. Tangani masalah ini dengan memakan vitamin sebagai makanan tambahan. Contohi Tun Mahathir yang mengambil Redoxon solubles yang kaya dengan Vitamin C dan mudah diminum. Layarilah Watsons Personal Care Store https://www.11street.my/store/watsons untuk mendapatkan vitamin yang diperlukan oleh anda dan seisi keluarga. Kepada yang lebih sukakan khasiat suplemen tradisional Cina, anda boleh ke stor maya Eu Yan Sang Malaysia https://www.11street.my/store/euyansangmy di 11street.

Sumber foto: 11street / 11street

Kembalikan keanjalkan kulit wajah anda dengan kolagen Kinohimitsu yang boleh didapati di https://www.11street.my/store/beautywellness dan cabar diri anda untuk melakukan detoks. Kekalkan seri wajah dan tubuh anda dengan minuman Kinohimitsu D’tox Plum Juice.

Sumber foto: 11street


3. Kekalkan kelembapan
Kekurangan air didalam badan atau dehidrasi adalah punca utama keletihan. Secara ideal, kita seharusnya meminum sekurang-kurangnya 8 gelas air setiap hari untuk mengekalkan hidrasi badan. Jadi bawalah botol air ke mana-mana dan gunakan buku nota untuk mencatat kiraan gelas yang anda telah minum. Kekalkan kelembapan kulit dengan produk untuk penjagaan muka dan badan yang berasaskan air. Anda produk yang popular adalah…

Sumber foto: 11street /11street


4.  Perbaharui pakaian anda
Seterusnya, buka almari pakaian anda dan keluarkan pakaian yang telah lama tidak dipakai. Derma pakaian lama kepada golongan yang kurang berkemampuan atau untuk di kitar semula. Isikan almari anda dengan pakaian yang baru. Layarilah stor Silky Trend di 11street https://www.11street.my/store/silkytrend untuk mendapatkan fesyen dengan harga yang berbaloi sekarang.
Jangan lupakan pakaian dalam. Utamakan keselesaan. Anda boleh memilih rangkaian ligerie dari Pierre Cardin yang bergaya lagi selesa tanpa mengikat perut. Belilah pakaian dalam idaman anda tanpa keluar rumah di https://www.11street.my/store/pierrecardinlingerie

5.  Keluarkan Peluh
Bersenam adalah salah satu cara yang bagus untuk mengeluarkan kolesterol dan garam berlebihan melalui peluh dari dalam badan. Lakukan aktiviti luar rumah seperti berlari atau berjalan untuk mendapatkan udara segar sambil bersenam. Jangan lupa untuk mendapatkan kasut sukan yang sesuai dari Skechers di https://www.11street.my/store/skechersmalaysia untuk langkah yang lebih bergaya ketika anda bersenam.


Sumber foto: 11street


6.  Gunakan aksesori!
Tambahkan sinar dan lengkapkan gaya anda dengan rangkaian barang kemas JEOEL yang sesuai dipakai untuk ke pejabat atau ke majlis. Dapatkan aksesori JEOEL yang bergaya melalui 11street di https://www.11street.my/store/jeoel

Sumber foto: 11street

7. Senyum!
Senyum boleh mengbangkitkan semangat dan membuatkan orang di sekeliling anda lebih selesa denga kehadiran anda. Warnai bibir anda dengan rona menarik dengan menggunakan gincu bibir Laneige yang menjadikan bibir anda lebih mungil dan menawan. Dapatkan warna bibir kegemaran anda di https://www.11street.my/store/laneigeofficialstore

Sumber foto: 11street


8. Luangkan masa untuk diri anda sendiri
Akhir sekali, gunakan sedkit masa dari jadual harian anda yang pada untuk melakukan aktiviti-aktiviti santai yang anda gemari. Jangan rasa bersalah untuk mengutamakan diri anda seketika dengan membaca, hiking, menonton filem, atau tidur, apa sahaja yang membuatkan anda lebih segar dan gembira.

Bersedialah untuk kempen 11.11 Shopping Madness 11street yang sedang berlangsung sehingga 18 November 2018 untuk mendapatkan barangan idaman anda dengan harga runtuh!

Comments

Popular posts from this blog

WESTLIFE BAKAL KEMBALI KE MALAYSIA UNTUK KONSERT WESTLIFE THE HITS TOUR 2024 DI RESORTS WORLD GENTING