OLABOLA THE MUSICAL KEMBALI MENEMUI PEMINAT



Enfiniti Productions dan Istana Budaya mengumumkan kembalinya OlaBola The Musical, pertunjukan terlaris 2018 dan muzik terbesar yang pernah dipentaskan di Malaysia. Musim 2019 dijangka lebih "Tighter, Stronger, More Luar Biasa" akan bermula pada malam pembukaan pada 18 Februari 2019! 

OlaBola The Musical, yang dihasilkan oleh Enfiniti, mengikuti perjalanan "Tauke" Chow Kwok Keong, Kapten pasukan yang bertekad untuk memimpin Harimau Malaya ke sukan Olimpik, bersama kawan baiknya, pengulas sukan Rahman.


"Disebabkan permintaan popular, pada Februari 2019, Istana Budaya akan kembali menemui peminat OlaBola The Musical, "kata Ketua Pengarah Istana Budaya Dato 'Mohamed Juhari Shaarani. 

"Pementasan pertama OlaBola The Musical mempunyai jualan tiket tertinggi di Istana Budaya pada tahun 2018. Ia menarik minat golongan yang lebih muda menonton teater yang pertama kali tidak pernah menjejakkan kaki di Panggung Sari Istana Budaya." 

Sebagai tunjang utama pementasan ini, Tiara Jacquelina kembali dengan semangat Tighter, Stronger, Lebih Luar Biasa.


"Saya masih belum tahu sejauh mana versi muzik OlaBola akan diterima apabila kami mulakannya tahun lepas. Ini pastinya merupakan cabaran terbesar dalam kerjaya saya setakat ini, kerana ia adalah yang pertama kali di dunia bahawa kisah tentang bola sepak telah berjaya diadakan dengan cara ini. Bagi saya, perkara paling berharga adalah mendengar dan melihat penonton teater penuh emosi bersorak untuk tujuan yang sama, memuja kejayaan setiap watak dan menjadi sedih pada saat-saat menyentuh perasaan. Ia benar-benar merasakan seolah-olah kita berada di Stadium Negara dan tidak Istana Budaya! Interaksi dan keterlibatan penonton pasti mengambil teater ke peringkat seterusnya, itulah yang Team Enfiniti dan saya berharap dapat berbuat lebih banyak lagi dalam projek pementasan semula ini."



Tiket untuk OLABOLA THE MUSICAL akan mula dijual pada 15 Januari 2019 di BUYTICKET.ASIA 

Jadual persembahan adalah hari Selasa hingga Ahad 8:00pm; dan Sabtu dan Ahad jam 1:45pm. Sila semak laman web Istana Budaya untuk jadual terkini.

Comments

Popular Posts