BERSIAP SEDIA UNTUK HARI RAYA BERSAMA GOOGLE



Hari Raya menandakan berakhirnya Ramadan untuk umat Islam di seluruh dunia dan merupakan masa yang menggembirakan dengan keluarga dan rakan-rakan. Walau bagaimanapun, hari-hari yang akan datang boleh memberi tekanan stres, dari membeli-belah saat terakhir hingga merancang perjalanan pulang ke kampung halaman anda. Malah, ia sering boleh menjadi huru-hara. 

Hari ini, kami berkongsi beberapa cara Google boleh membantu anda mempersiapkan musim perayaan dengan kekecewaan yang minimum. 

Memeriksa barangan senarai beli-belah anda dengan Google Shopping
Kita mungkin banyak berbelanja di minggu terakhir Ramadan, menyebabkan anda memburu baju baju yang sempurna, dapatkan hiasan rumah saat terakhir atau biskut Raya untuk dibawa pulang untuk tersayang. Tetapi jika anda tidak mahu memikirkan tentang terjebak dalam bazar yang ramai orang atau kesesakan pusat membeli-belah, anda mungkin lebih baik dengan memilih Google Shopping.

Merancang dan mengatur perjalanan anda dengan Google Travel.
Untuk merancang sebarang perjalanan adalah rumit, tetapi terdapat tahap stres tambahan semasa perjalanan semasa musim perayaan. Jumlah maklumat yang perlu anda lalui boleh memakan masa dan menyusahkan - dari membuat keputusan bila hendak bertolak, di mana tempat penginapan atau pilihan perjalanan terbaik. Dengan Google Travel, kami memudahkan anda merancang perjalanan pulang ke kampung anda.

Lancar di jalanraya dengan Google Maps
Jalanraya adalah di mana kita akan menghabiskan sebahagian besar masa dalam beberapa hari terakhir Ramadan - sama ada pulang ke kampung halaman, atau melakukan membeli-belah. Tidak ada masa yang lebih baik daripada sekarang untuk mengenali Google Maps supaya anda dapat ke destinasi pilihan tanpa gangguan lalu lintas musim cuti. Hanya masukkan destinasi anda ke dalam Maps dan dapatkan makluman trafik dan semakan masa nyata untuk lalu lintas. Semasa di jalan raya, anda akan mendapat informasi jika kesesakan di hadapan bersama dengan anggaran berapa lama kelewatan itu akan berlaku. Laluan alternatif yang lebih cepat tersedia, Google Maps akan mencadangkannya kepada anda.

Panggilan video dengan seluruh keluarga di Google Duo
Tidak mungkin anda berpeluang untuk melawat semua rakan-rakan dan keluarga semasa perayaan Raya Aidilfitri. Sebahagian daripada kita mungkin mempunyai komitmen lain atau tinggal di jarak yang sangat jauh. Tetapi, itu tidak sepatutnya menghalang anda daripada terus berhubung. Panggilan video di Google Duo membantu anda berhubung dengan orang tersayang anda di mana pun anda berada. Dengan ciri terkini, anda boleh berhubung dengan sehingga lapan orang pada satu masa. Panggilan kumpulan kini boleh didapati di seluruh dunia pada kedua-dua iOS dan Android, dan seperti semua panggilan Duo dan mesej video, panggilan kumpulan juga disulitkan supaya perbualan anda kekal peribadi. Hampir semua orang boleh menyertai keseronokan pada masa yang sama. Jika keadaan menjadi sangat sibuk atau orang yang anda panggil tidak dapat menjawab panggilan, anda boleh menghantar mesej video. Mesej video di Duo membolehkan anda merakam kadar cepat dan boleh beri sentuhan peribadi dengan menambah teks dan emoji, atau melukis pada mesej anda. Sekiranya anda berasa benar-benar kreatif, anda mungkin akan hasilkan kad ucapan Raya yang sangat cantik. 

Dengan ketibaan Hari Raya yang semakin hampir, biarkan aplikasi Google ini membantu anda supaya anda boleh menghabiskan lebih banyak masa untuk menceriakan suasana perayaan dengan orang yang tersayang. 

Comments

Popular posts from this blog

WESTLIFE BAKAL KEMBALI KE MALAYSIA UNTUK KONSERT WESTLIFE THE HITS TOUR 2024 DI RESORTS WORLD GENTING

SERTAI KEMERIAHAN ’HELLO NU SENTRAL’ BERSAMA BINTANG TERHEBAT TEMPATAN PADA 27 APRIL INI!