"DON'T SIT ON IT LAH" GESA PESAKIT BUASIR AMBIL TINDAKAN

(L-R) Prof. Dr Liew Ngoh Chin, Consultant Vascular Surgeon; Prof. Dato’ Dr Hanafiah Harunarashid, Senior Consultant Vascular Surgeon; Prof. Dr April Camilla Roslani, Senior Consultant Colorectal Surgeon; Andrew Netto, Stand-up Comedian; Dr Kshitij Panse, General Manager, SERVIER Malaysia and Dato’ Dr Meheshinder Singh, Consultant Colorectal Surgeon 

Dalam usaha untuk meningkatkan kesedaran kepada dua masalah kesihatan yang dihadapi oleh rakyat Malaysia, iaitu Buasir (Haemorrhoids/ HD) dan Penyakit Vena Kronik  (Chronic Venous Disease/ CVD), syarikat farmaceutikal Perancis, Servier Malaysia telah menambil pendekatan secara komedi terhadap topik tersebut kepada frateniti perubatan Malaysian dana mendidik orang ramai tentang penyakit-penyakit tersebut. 

Majlis kempen kesihatan ini yang juga merupakan pelancaran tidak rasmi tablet micrnized flavanoid Daflon 1000 mg oleh Servier menampilkan pelawak, Andrew Netto dalam persembahan komedi bertajuk “Don’t Sit on It Lah!” 

Persembahan satira tersebut mengetengahkan beberapa isu tentang penyakit-penyakit tersebut, termasuk pentingnya mendapatkan rawatan awal, memahami pilihan rawatan perubatan yang tersedia dan perubahan gaya hidup yang lebih sihat.

Untuk maklumat lanjut tentang Daflon, sila layari
Laman Web: https://www.legpain.com.my/
Laman Facebook: https://www.facebook.com/MYHappyBum/

Comments

Popular posts from this blog

FOODPANDA MALAYSIA LANCAR INISIATIF RAMADAN BERSAMA COCA-COLA MALAYSIA DAN VIU MELALUI KEMPEN ‘BAKUL MAKANAN’ DI SELURUH NEGARA