8,000 PENCINTA ZUMBA HADIRI PESTA #GETACTIVE WATSONS 2019



Peserta dari semua peringkat umur membanjiri Surf Beach di Sunway Lagoon untuk menghadiri pesta #GETACTIVE Watsons 2019. Kembali atas permintaan ramai dan pada tahun keenam berturut-turut, PESTA #GETACTIVE 2019 adalah festival kecergasan terbesar Watsons.


Festival kali ini mempersembahkan gerakan kecergasan Zumba yang ikonik dan memperkenalkan latihan intensiti tinggi yang baru - Strong By Zumba. Pesta Zumba bermula pada 4 petang, di mana selepas peserta mendaftar di Surf Beach, mereka dihiburkan dengan hiburan permainan dan aktiviti yang dijalankan oleh pengacara dan duta Watsons Jinnyboy, mereka juga mengambil bahagian dalam bengkel kesihatan, menjamu selera dengan makanan yang enak di trak makanan dan seterusnya melihat pameran menarik produk kesihatan dan kesejahteraan di bazar kesihatan dan kecergasan dan arked kecergasan. Watsons PESTA #GETACTIVE 2019 tahun ini disokong oleh Kementerian Belia dan Sukan dan dihadiri oleh Yang Berhormat, Encik Steven Sim Chee Keong, Timbalan Menteri, Pejabat Timbalan Menteri Belia dan Sukan dan Yang Berhormat Encik Sabran Bin Abd Bahar, Pengarah Jabatan Belia dan Sukan Negeri Selangor. 


Festival kecergasan dibuka kepada umum, termasuk kanak-kanak, orang dewasa, keluarga, remaja dan warga emas. Pada tahun ini diperkenalkan Strong oleh Zumba yang merupakan revolusi latihan intensif tinggi menggunakan tempo muzik dan bergerak dalam senaman berimpak tinggi. Fikirkan burpees, tekan tubi, dan lain-lain senaman berimpak tinggi - yang diselaraskan dengan muzik tertentu. Lagipun, senaman Zumba sememangnya tentang muzik. 

Selaras dengan kempen "Be Strong", Watsons menggalakkan orang awam memberikan kepentingan kepada aktiviti fizikal, diiringi dengan pemakanan yang betul, yang memberi manfaat kepada semua peringkat umur, latar belakang dan keupayaan. Ianya amat penting bagi setiap menjadi aktif!


Terdapat banyak manfaat jika anda aktif dan melibatkan diri dalam sebarang bentuk senaman seperti mencegah penyakit kronik seperti penyakit jantung, kanser dan strok, mengurangkan lemak, melegakan tekanan, meningkatkan tenaga dan harga diri anda. Watsons sentiasa menyokong anda untuk membuat pilihan yang terbaik,dan yang paling penting bagi kami untuk mengalakkan gaya hidup yang sihat kepada masyarakat. 

"Pada tahun ini, acara Strong by Zumba adalah salah satu pemacu utama Watsons untuk menyokong promosi Watsons #GETACTIVE yang berterusan, ia bertujuan untuk mempromosikan hidup sihat dan meletakkan Watsons sebagai destinasi membeli-belah kesihatan dan kecantikan yang ideal. Zumba bukan sahaja merupakan senaman seluruh badan, tetapi satu aktiviti sosial yang menjadikan ahli masyarakat lebih dekat bersama dalam komuniti dan kekal popularitinya di seluruh dunia. Ia adalah pengalaman kecergasan yang sangat digemari dan hari ini kami hanya membawa yang terbaik kepada para peserta dan tahun ini kami telah membawa masuk Natalie Constanti, Pegacara Antarabangsa untuk Strong by Zumba diiringi Sunny Cheong, Strong oleh wakil Zumba Malaysia, " kata Caryn Loh, Pengarah Urusan Watsons, Malaysia. 


Peserta PESTA #GETACTIVE 2019 bermula dengan senaman kecergasan Zumba dengan Zumba jammers Alex Phang dan Deno Au, sebelum itu mereka menguji tahap kecergasan fizikal mereka dengan Natalie Constanti, Penyampai Antarabangsa untuk Strong oleh Zumba. Seorang bekas juara Tae kwon-do, penari profesional dan penari kecergasan fizikal, minat Natalie dalam kecergasan telah membolehkan beliau meneroka banyak gaya & disiplin, dari tarian, seni mempertahankan diri, latihan berat badan & pergerakan ke bina badan di mana dia berjaya meletakkan diri pada tangga empat teratas di Persaingan Model Kecergasan WBFF Diva Eropah. Beliau begitu bersemangat dengan sebarang bentuk kecergasan fizikal. Di PESTA #GETACTIVE 2019, Natalie diiringi bersama dengan Sunny Cheong, Strong oleh wakil Zumba Malaysia. Terdapat bengkel kesihatan yang dianjurkan oleh Jenama Watsons - Nutrabliss, Flavettes, Kkirabe dan Derma Health Labs Skin. Peserta boleh mencabar diri mereka di struktur pendakian batu, menikmati makanan enak berbagai pilihan di kawasan trak makanan dan juga mencuci mata di bahagian lain dalam bazar. 


Acara yang gemilang ini bukan sahaja menonjolkan Zumba Fitness & Strong By Zumba, peserta juga berpeluang untuk mengalami keseronokan dan mendapat faedah yang baik daripada aktiviti yang dianjurkan semasa acara tersebut. 

Hashtag Acara Rasmi: #GetActiveFest2019 #GetActiveGetResults #GetActiveWatsonsMalaysia #WatsonsMalaysia

Comments

Popular posts from this blog

WESTLIFE BAKAL KEMBALI KE MALAYSIA UNTUK KONSERT WESTLIFE THE HITS TOUR 2024 DI RESORTS WORLD GENTING

SERTAI KEMERIAHAN ’HELLO NU SENTRAL’ BERSAMA BINTANG TERHEBAT TEMPATAN PADA 27 APRIL INI!