COVID-19: MCDONALD'S MALAYSIA HARGAI PETUGAS BARISAN HADAPAN



McDonald's Malaysia menaja makanan untuk kira-kira 50 hospital di seluruh negara secara berkala dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (MCO). 

"Ini adalah masa yang mencabar untuk negara, dan kita perlu prihatin dengan petugas barisan hadapan yang mempertaruhkan nyawa untuk kita. Kerana jasa bakti mereka, kita mampu mengawal penularan wabak ini,” kata Azmir Jaafar, Pengarah Urusan dan Rakan Operasi Tempatan McDonald's Malaysia. 

"Menyumbang kepada komuniti di sekitar lokasi kami beroperasi adalah sebahagian daripada nilai teras McDonald’s Malaysia. Ini adalah sumbangan kecil kami bagi membolehkan kita mengharungi masa sukar ini bersama-sama, sebagai rakyat Malaysia,” tambah Azmir. 

Penajaan makanan oleh McDonald's Malaysia di hospital-hospital ini akan memanfaatkan kira-kira 15,000 petugas kesihatan. Selain hospital, McDonald's Malaysia juga membuat penghantaran makanan secara berkala kepada petugas barisan hadapan lain seperti anggota polis dan tentera di seluruh negara. 

#KitaBoleh 

McDonald's Malaysia telah memulakan kempen mengajak rakyat Malaysia untuk bersatu padu semasa tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (MCO) ini. Konsep #KitaBoleh yang dilaksanakan oleh McDonald's Malaysia di platform media sosial mereka bertujuan mengukuhkan semangat perpaduan dan perjuangan rakyat Malaysia dalam menghadapi saat-saat sukar ini. 

#KitaBoleh juga secara langsung mengetengahkan pengorbanan para petugas barisan hadapan yang terus bertungkus-lumus bekerja ketika rakyat Malaysia duduk di rumah sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (MCO). 

"Rakyat Malaysia kini berada dalam keadaan yang tidak menentu, dan inilah masanya untuk kita semua bersatu. Di McDonald's Malaysia, kami ingin mengingatkan rakyat Malaysia bahawa melalui semangat #KitaBoleh, kita dapat menangani apa jua cabaran yang datang dan berdiri teguh bersama," kata Azmir. 

Azmir juga memberi pengiktirafan kepada pasukan restoran yang bertugas di lapangan sejak permulaan MCO. 

"Setinggi-tinggi penghargaan saya ucapkan kepada pasukan McDonald’s di semua restoran di seluruh negara. Tak dilupa juga penunggang McDelivery yang gigih bekerja memastikan pelanggan dapat terus menikmati hidangan McDonald’s kegemaran mereka," tambah Azmir. 


Untuk maklumat lanjut mengenai McDonald’s Malaysia, sila lawati www.facebook.com/My.McDonalds/.

Comments

Popular posts from this blog

WESTLIFE BAKAL KEMBALI KE MALAYSIA UNTUK KONSERT WESTLIFE THE HITS TOUR 2024 DI RESORTS WORLD GENTING