COVID-19: SUBWAY MALAYSIA SUMBANGKAN 10,000 HIDANGAN



Subway® Malaysia, bulan ini mengumpulkan 10,000 hidangan untuk rakyat Malaysia yang memerlukan melalui kempen pemberian komuniti ‘Discover and Pay Forward’, dengan hidangan yang disumbangkan untuk setiap sandwic Subway yang dibeli dari menu barunya.


Pengarah Negara Subway Malaysia, Samad Shariff telah mengumumkan bahawa jenama Subway, dengan kerjasama Coca-Cola, tidak hanya mencapai sasaran tepat untuk perayaan Hari Raya, tetapi berikutan permintaan ramai, telah menyumbangkan 3,000 hidangan lagi kepada petugas barisan hadapan, para gelandangan dan fakir miskin yang telah menghadapi cabaran semasa pandemik Covid-19.


“Tidak pernah ada masa yang lebih penting bagi rakyat Malaysia untuk berkumpul, terutama memandangkan jarak fizikal kita semasa Covid-19. Makanan juga memainkan peranan penting untuk kebaikan komuniti - dan tujuan Subway adalah menggunakan sandwic ikonik kami untuk membantu menyatukan semangat rakyat Malaysia dalam masa yang mencabar ini,” kata Encik Shariff.


“Kami dengan senang hati mengumumkan bahawa kami telah melampaui janji untuk menyumbangkan 7,000 hidangan Subway kepada petugas barisan hadapan kami dan mereka yang sangat terjejas oleh keadaan semasa dengan sumbangan sejumlah 10,000 hidangan untuk golongan yang memerlukan.”


Setelah mendapat sambutan yang luar biasa sejak awal kempen, Subway Malaysia telah mengedarkan makanan berkhasiat dan lazat kepada masyarakat yang terjejas, termasuk kanak-kanak, orang tua dan penjaga dari Rumah Seri Kenangan Cheras dan Pertubuhan Kebajikan Yesuvin Mahligai YM Selangor, petugas barisan hadapan di Hospital Kuala Lumpur dan Hospital Sungai Buloh; dan komuniti kurang bernasib baik melalui NGO Pertiwi Soup Kitchen, Kechara Soup Kitchen dan Yellow House KL.


“Terima kasih Subway Malaysia, kerana menjaga kesejahteraan semua orang di masyarakat kita. Ketekunan anda dalam mahu menyumbang sandwic dan minuman Subway menunjukkan kebaikan dan kemurahan hati anda. Para benefisiari sangat menikmati layanan Subway!” kata Datuk Munirah Abdul Hamid, Pengasas Pertiwi Soup Kitchen.


“Subway Malaysia mempunyai ikatan yang kuat dengan rakyat Malaysia, dan melalui inisiatif pemberian komuniti seperti ‘Discover and Pay Forward’, kami sangat gembira para tetamu dapat menemui semula apa yang mereka gemari tentang Subway sambil membantu kami memberikan kembali kepada komuniti kami yang memerlukan. Bagi pihak pasukan di Subway Malaysia, kami ingin mengucapkan terima kasih kepada semua orang yang menyokong kempen ini dan membantu menyebarkan sambutan Hari Raya kepada masyarakat kami,” kata Encik Shariff.

Kempen ini diadakan bersempena dengan pelancaran menu segar Subway Malaysia dengan 12 ramuan dan rasa serba baru yang mendorong setiap rakyat Malaysia untuk “menemui semula apa yang anda gemari” di Subway.


Menu segar mewujudkan keseimbangan antara kegemaran klasik Subway terkenal dan kombinasi rasa baru, seperti “Bulgogi Chicken” dengan keju mozzarella, “Breaded Chicken Cutlet” dengan sos “Spicy Mayo” dan “Smoky Chicken” dengan sos “Hot Pepper”.

Ia juga merangkumi keju yang enak, tiga sos baru, sayur campur, serpihan cili, bahan tambahan seperti alpukat dan cendawan cincang; dan bahagian baru macaroni & keju. Rakyat Malaysia boleh terus menikmati menu baru yang mengasyikkan melalui makanan dari semua restoran Subway atau melalui penghantaran melalui Foodpanda dan GrabFood.


Untuk mengekang penyebaran Covid19, Subway Malaysia memastikan kesihatan dan keselamatan semua pekerja dan tetamunya dengan prosedur kesihatan, keselamatan, dan kebersihan tambahan yang sudah ketat. Untuk maklumat lebih lanjut, lawati www.subwayisfresh.com.my.

Comments

Popular posts from this blog

WESTLIFE BAKAL KEMBALI KE MALAYSIA UNTUK KONSERT WESTLIFE THE HITS TOUR 2024 DI RESORTS WORLD GENTING

SERTAI KEMERIAHAN ’HELLO NU SENTRAL’ BERSAMA BINTANG TERHEBAT TEMPATAN PADA 27 APRIL INI!