MATTEL MERAIKAN ULANG TAHUN THOMAS & FRIENDS™ KE -75




Mattel, sebuah syarikat hiburan kanak-kanak global yang terkemuka menyambut ulang tahun ke-75 Thomas & Friends™ dengan pelbagai sambutan global. Di Malaysia, sambutan ini sangat memberi makna kerana ia sejajar dengan sambutan Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia. Mattel menganjurkan pelbagai aktiviti berkonsepkan gabungan elemen pendidikan dan hiburan bagi kanak-kanak menikmatinya di rumah sambil mempelajari kepentingan nilai persahabatan dan kerja berpasukan. Ini bersesuaian dengan tema Hari Kemerdekaan Malaysia dan Hari Malaysia iaitu ‘Malaysia Prihatin’. 

“Tahun ini, Thomas & Friends™ menyambut ulang tahun ke-75 yang melambangkan persahabatan dan kerja berpasukan dengan penuh bermakna. Kami ingin berkongsi perjalanan sepanjang 75 tahun ini, bersama rakyat Malaysia yang turut memperingati Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia. Kami berharap menerusi sambutan ini, kami dapat menyediakan platform kepada ibu bapa dan kanak-kanak untuk mencipta kenangan bersama dan memahami kehebatan dunia melalui pengembaraan Thomas dan rakan-rakannya. Mereka dapat mengetahui lebih banyak lagi melalui karnival ulang tahun ini di semua video, buku, aktiviti maya dan podcast. Dengan ini, kami percaya bahawa kami bukan sekadar jenama mainan!” kata Ivan Franco, Pengurus Besar, Mattel South Asia. 

“Dikenali dengan warisan Birtish, Thomas & Friends™ amat berbesar hati dengan sambutan dari Putera Harry, Duke of Sussex untuk memperkenalkan episod khas Thomas & Friends™ - The Royal Engine. Manakala di Malaysia, kami sangat teruja untuk memaklumkan bahawa Dr Sheikh Muszaphar, seorang inidividu yang berpengaruh tentang keibubapaan, untuk turut terlibat dalam sambutan ini dan berkongsi pengembaraan Thomas bersama peminatnya di Malaysia. Dengan pengaruhnya sebagai ikon kepada rakyat Malaysia, ia akan menjadi sambutan dan pengembaraan yang menarik dan bermakna buat Mattel dan Thomas & Friends™. Kami berharap orang ramai akan menikmati sesi membaca eksklusif oleh Dr Sheikh Muszaphar.,” jelasnya lagi. 

Pengembaraan menarik Thomas & Friends™ ini akan diserikan dengan sesi membaca eksklusif oleh Dr Sheikh Muszaphar melalui Facebook Live setiap hari Khamis dan menonton Thomas & Friends™ bersama keluarga pada waktu malam dengan tontonan khas episod Thomas & Friends™ yang terpilih di YouTube. Ibu bapa juga boleh menikmati promosi 9.9 eksklusif untuk set Thomas & Friends™ TrackMaster di Fisher-Price Flagship Store di Lazada & Shopee dan promosi di outlet sejajar dengan sambutan ulang tahun ini. 

“Saya amat meminati pengembaraan Thomas & rakan-rakannya. Saya sangat berbesar hati dan gembira dapat turut terlibat dengan sambutan ini dan berkongsi bacaan cerita khas ini kepada semua orang. Tahniah Thomas & Friends™ kerana berjaya mencapai kejayaan sehebat ini! " kata Dr Sheikh Muszaphar Shukor. 

Thomas & Friends™ percaya dengan setiap pengembaraan, kanak-kanak dapat mempelajari bagaimana untuk menjadi seorang sahabat and individual yang baik. Sambutan ulang tahun Thomas & Friends™ ke-75 ini, merangkumi sesi penceritaan yang lebih menarik dan interaktif, episod istimewa dan baru di YouTube, ‘podcast’ di Spotify, buku aktiviti dan promosi menarik untuk set Thomas & Friends™ TrackMaster. 

Thomas the Tank Engine™ diterbitkan sejak 75 tahun yang lalu oleh Rev W Awdry, sebagai buku cerita untuk anak lelakinya. Buku cerita itu telah memenangi anugerah hiburan pra-sekolah yang ditonton di lebih 230 wilayah dan mempunyai lebih dari 60 jenis bahasa melalui TV, permainan, buku, aplikasi, tontonan secara langsung dan banyak lagi. Thomas & Friends™ boleh didapati di pelbagai platform atas talian di seluruh dunia. 

Untuk maklumat terkini, promosi, aktiviti dan episod istimewa, langgani Thomas & Friends™ di Facebook dan YouTube.

Untuk merasai pengalaman aktiviti di Thomas & Friends™ playroom, layari laman web, Thomas & Friends™

Comments

Popular posts from this blog

WESTLIFE BAKAL KEMBALI KE MALAYSIA UNTUK KONSERT WESTLIFE THE HITS TOUR 2024 DI RESORTS WORLD GENTING