ALVIN CHONG & THE GIVING BANK BEKERJASAMA DALAM KEMPEN AMAL


The Giving Bank berbesar hati apabila dapat bekerjasama dengan Alvin Chong dengan tujuan yang bermakna ini untuk memberi sumbangan kepada masyarakat melalui program LIVE TO GIVE. 

LIVE TO GIVE adalah kempen amal di mana artis terlibat dalam mempromosikan ‘ikhtiar’ yang terpilih untuk mewujudkan hubungan yang bermakna antara selebriti dan peminat dengan menyokong kepentingan memberi.

Idea keseluruhan adalah untuk mendekati orang ramai dan memberi kesedaran mengenai masalah yang tidak diketahui secara umum. Melalui inisiatif ini, dana akan disumbangkan untuk membantu mereka yang memerlukan. The Giving Bank menawarkan sentuhan menarik, di mana mereka mengalu-alukan sesiapa sahaja dari orang ramai untuk berkongsi dan mencadangkan apa sahaja ‘ikhtiar’ kerana hanya dua orang yang akan dipilih untuk menyertai Alvin dalam lawatan tersebut dan membantu mereka yang tidak bernasib baik.

Ketika ditanya mengenai apa yang membuatnya memutuskan untuk mengambil inisiatif ini, Alvin mengatakan bahawa "Saya telah melihat berita buruk di Internet seperti orang yang mempunyai penyakit yang tidak pernah kita dengar, saya fikir jika mereka boleh mendapatkan bantuan terlebih dahulu mungkin ia tidak akan melarat seperti sekarang. "

"Saya juga melihat ada yang bunuh diri, mengalami pelbagai jenis kemurungan kerana wabak Covid-19. Oleh itu, saya benar-benar ingin menghubungi orang yang memerlukan pertolongan, kerana beberapa masalah atau penyakit yang kurang dikenali sehingga jumlah bantuan yang mereka perolehi agak terhad. "

"Dan saya dapati ada orang di kawasan luar bandar yang mungkin tidak tahu cara untuk mendapatkan bantuan. Oleh itu, saya berfikir untuk menyiarkan sesuatu di Internet untuk menarik perhatian mereka atau dengan harapan, saya dapat menghubungi mereka”, tambah Alvin.

Menurut Alvin, Universal Music Malaysia sebelum ini pernah bekerjasama dengan The Giving Bank, yang mana mereka cukup ternama dan tidak berat sebelah, oleh itu dia merasakan ia selamat menyampaikan dana untuk disalurkan melalui mereka.

“Semua ajaran dan agama benar-benar mengajar kita untuk memberi dan berkongsi. Tetapi mungkin dalam dunia mekanikal yang pantas ini, kata-kata 'memberi' dan 'berkongsi' telah terkulai kosong. "

"Layanan kepada orang lain adalah seperti duit sewa yang anda bayar untuk bilik anda di bumi. Sebahagian daripada menjadi seorang insan adalah menolong dan mengangkat orang lain ketika mereka jatuh. Sekiranya ada ukuran yang lebih tepat daripada seorang manusia melaui apa yang dia lakukan, adalah melalui pemberiannya” kata Datuk Sri Dr Janson Ang Chee Wee, Pengasas & Presiden The Giving Bank.

"Dalam beramal, tidak ada yang berlebihan" negara ini tidak akan menjadi tempat yang baik untuk kita semua tinggal melainkan kita menjadikannya tempat yang baik” tambahnya.

Alvin juga berkongsi tujuan utamanya melalui inisiatif ini iaitu untuk menyedarkan orang bahawa ada penyakit yang tidak diketahui umu dan mudah-mudahan, melalui kempen mini ini, orang ramai akan lebih mengetahui tentang apa yang sedang berlaku di seluruh dunia dan menunjukkan sokongan mereka kepada orang yang memerlukan.

Mereka yang mengemukakan ‘ikhtiar’ yang terpilih juga akan diundang untuk melawat insan yang tidak bernasib baik, untuk lebih memahami penyakit dan situasi yang mereka hadapi dan juga, akan mengemukakan rancangan untuk membantu mereka.

"Bersikap baik, murah hati, dan jika anda mampu menolong orang di sekitar anda walaupun bukan dari segi kewangan, tetapi anda sentiasa boleh membantu untuk berkongsi dan memberi kesedaran dengan cara yang lain" kata Alvin, mengakhiri ucapannya.


Pastikan anda melayari akaun Instagram @Thegivingbank dan komen pada siaran mereka!

Comments

Popular Posts