DETTOL MENCARI PAHLAWAN-PAHLAWAN COVID-19 MALAYSIA

 

Tidak diragukan lagi bahawa pandemik Covid-19 telah meragut nyawa, merosakkan ekonomi, dan menghancurkan komuniti di seluruh dunia. Namun begitu, dalam sebarang krisis yang buruk, kekuatan kemanusiaan diperkuat dan diperkukuhkan melalui individu-individu yang muncul sebagai sinar harapan dan inspirasi.

Di Malaysia, ketika masyarakat yang rentan semakin putus asa sejak bermulanya pandemik ini, terdapat orang yang, melalui sumbangan luar biasa mereka dalam perjuangan ini, berjaya menyatukan negara ini pada saat penderitaan. Daripada para penderma dan penganjur 'Bendera Putih' hingga ke penunggang penghantar dan mereka yang meluangkan masa mereka di pusat vaksinasi. Individu-individu ini memberikan semua yang mereka ada dan terus melakukannya, demi membantu orang-orang di sekeliling mereka.

Berdiri bersama rakyat Malaysia, Dettol kini melancarkan inisiatif "Dettol Salutes" sebagai pengiktirafan buat para pelindung ini dan memberi inspirasi kepada negara melalui kisah kepahlawanan mereka dengan memaparkan individu terpilih di botol Sabun Tangan Dettol bersama gambar pelindung.


“Kami merasa dihormati dan bangga dapat menonjolkan individu-individu ini melalui produk kami dan memberi penghormatan kepada para pahlawan Covid-19 ini. Kami percaya bahawa kisah mereka harus diceritakan dan apabila dikongsi dengan komuniti yang lebih besar, akan mencetuskan harapan dan keyakinan. Idea di sebalik inisiatif ini adalah untuk membolehkan orang ramai berkumpul dan berkongsi pengalaman mereka melalui platform media sosial kami dan pada masa yang sama mencalonkan wira atau pelindung peribadi mereka sendiri yang layak mendapat pengiktirafan,” kata Raghunandan Srinivasan, Pengarah Pemasaran Kluster Perlindungan dan Kebersihan Kuman Reckitt Malaysia, Singapura dan Vietnam.

Melalui inisiatif ini, orang ramai digalakkan untuk melayari laman Facebook Dettol dan:
  • Mencalonkan orang yang mereka percaya layak dan,
  • Menyerlahkan usaha mereka di bahagian komen
15 calon terpilih akan menerima bekalan produk Dettol selama 6 bulan bernilai hampir RM500 dan kisah mereka diceritakan melalui siri 'Dettol Salutes'. Setiap minggu, lima kisah 'Pelindung' akan disiarkan melalui platform media sosial jenama ini. 

Pemberian ini adalah tanda penghargaan atas sokongan serta dedikasi mereka yang tidak putus-putus kepada komuniti mereka dan pada masa yang sama memberikan mereka perlindungan yang mereka perlukan semasa menjalankan usaha bantuan mereka.

Pek pelindung akan merangkumi Gel Mandian Dettol Original, Sabun Tangan Dettol, Pensanitasi Tangan Dettol, Penyembur Disinfektan Dettol Morning Dew serta Cecair Antiseptik Dettol dan memastikan bahawa sewaktu para pahlawan ini terus membantu dan melayani orang ramai, mereka boleh melaksanakannya dengan minda yang tenang.


“Kami berharap agar tindakan sederhana ini membawa perubahan di setiap rumah, memberi inspirasi kepada lebih ramai pahlawan untuk turut memerangi pandemik yang tidak mengenal belas kasihan ini serta memberi keselesaan kepada mereka yang memerlukan kerana mereka tidak sendirian. Kita semua terlibat dalam hal ini jadi kekalkan semangat anda dan jangan berputus asa. Kami berharap agar dapat memberi penghormatan kepada semua pelindung.” tambah Srinivasan.

Comments

Popular posts from this blog

SUNWAY MALLS MERAIKAN ULANG TAHUN KE-50 SUNWAY GROUP DENGAN PENUH GILANG DI SELURUH NEGARA

X-CHANGE: ASTRO ORIGINALS YANG PERTAMA HIMPUNKAN PELBAGAI BAHASA, MENGGABUNGKAN GENRE AKSI, JENAYAH & ROMANTIK

KEMPEN ‘MEMPERKASAKAN IMPIAN WANITA’ SUNSILK BERJAYA MENJANA RM100,000 UNTUK SOKONG WOMEN OF WILL

BAWAH PAYUNG AWAN - GANDINGAN ISTIMEWA NABILA RAZALI, BEN AMIR DAN NELISSA NIZAM