PRUDENTIAL PERKENALKAN PERLINDUNGAN PRUALL CARE

 

Prudential Malaysia Assurance Berhad (PAMB) telah memperkenalkan pelan komprehensif yang pertama seumpamanya, PRUAll Care, yang melebihi perlindungan penyakit kritikal dengan meningkatkan perlindungan untuk pemulihan selepas pembedahan, diagnosis kesihatan mental, dan sokongan rawatan intensif.

Eric Wong, Ketua Pegawai Pelanggan dan Pemasaran PAMB berkata, “Di Prudential, kami ingin memberikan ketenangan minda kepada pelanggan kami apabila berhadapan dengan Penyakit Serius. Dengan PRUAll Care, kami berhasrat untuk melengkapkan perlindungan dengan menyediakan pembayaran sekali gus untuk membantu mengurangkan tekanan kewangan supaya pelanggan dapat menumpukan perhatian penuh kepada pemulihan selain daripada perlindungan insurans perubatan yang meliputi kos kemasukan hospital dan rawatan perubatan. Pelanggan boleh menggunakan bayaran sekali gus daripada perlindungan PRUAll Care sebagai gantian pendapatan untuk menampung kos sara hidup asas, dan kos pemulihan seperti pembelian peralatan perubatan tambahan, penjagaan kejururawatan, perbelanjaan perjalanan, pembelian perubatan tambahan dan sebagainya.”


Apa yang unik tentang PRUAll Care ialah pendekatan inovatif produk tersebut untuk meluaskan liputan yang melebihi senarai tradisional Penyakit Kritikal dengan juga menyediakan perlindungan bagi keadaan keperluan pembedahan besar dan/atau penjagaan intensif dengan sokongan kehidupan penting. Prudential menyedari bahawa keadaan ini, yang dikenali sebagai "Penyakit Serius", boleh menyebabkan gangguan kewangan yang besar dan memerlukan tempoh pemulihan yang panjang.

Eric berkata, “Penyakit serius bukan sahaja menjejaskan kesihatan fizikal. Kami juga memahami kepentingan kesihatan mental dan kesannya terhadap kesejahteraan keseluruhan seseorang. PRUAll Care menyediakan perlindungan kesihatan mental untuk menyokong Gangguan Kemurungan Utama yang Teruk, Skizofrenia. Gangguan Bipolar, Gangguan Obsesif-Kompulsif yang teruk (Severe OCD), Gangguan Spektrum Autisme yang Teruk (Severe ASD), Sindrom Tourette (TS), dan Gangguan Hiperaktifan Defisit Perhatian (ADHD). Pelanggan yang didiagnosis dengan mana-mana keadaan kesihatan mental tersebut akan menerima sehingga 20% daripada jumlah perlindungan menerusi pembayaran sekali gus*.

Prudential Malaysia baru-baru ini menemu bual rakyat Malaysia yang berumur antara 20 - 40 tahun dan mendapati bahawa mereka sedar akan kepentingan penjagaan pemulihan berikutan diagnosis penyakit serius. Persetujuan yang didapati adalah bahawa penyakit serius seperti gangguan kesihatan mental boleh melampaui penyakit kritikal, oleh itu sokongan sepanjang pemulihan amat diperlukan. Klik di sini untuk menonton video temu bual tersebut.

Bersempena dengan pelancaran PRUAll Care, Prudential akan memberikan Watsons Health Care Box khas yang bernilai lebih daripada RM100 kepada pelanggan yang mendapatkan perlindungan PRUAll Care hari ini. Selain itu, pelanggan juga boleh menikmati pulangan tunai premium untuk sebulan bagi PRUAll Care apabila dibeli bersama-sama dengan PRUWith You atau PRUWealth Plus*. Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web PAMB.

Comments

Popular posts from this blog

WESTLIFE BAKAL KEMBALI KE MALAYSIA UNTUK KONSERT WESTLIFE THE HITS TOUR 2024 DI RESORTS WORLD GENTING