NU SKIN RAIKAN HARI ‘FORCE FOR GOOD’ DENGAN MENGETENGAHKAN PENDIDIKAN ASAS MENGENAI KEMAMPANAN DEMI MASA DEPAN YANG LEBIH BAIK


Pembangun dan pengedar terkemuka bagi produk kecantikan dan kesihatan berkualiti premium, Nu Skin Malaysia meraikan Hari Force for Good 2022 dengan menganjurkan bengkel pendidikan dan interaktif. Menumpukan pada kepentingan kemampanan untuk menyokong Force for Green Day, Nu Skin bekerjasama dengan inisiatif Biji-biji, sebuah syarikat perusahaan sosial berasaskan alam sekitar Malaysia, yang menyediakan pelbagai perkhidmatan kitar semula dan pemasangan seni.

Sebagai sebahagian daripada inisiatif global Corporate Social Responsibility (CSR), projek The Force For Good di Malaysia bertujuan untuk menyokong kanak-kanak kurang bernasib baik di bawah jagaan rakan kongsi jangka panjang, Yayasan Institut Jantung Negara (IJN) dan Hospital Gleneagles Kuala Lumpur yang memerlukan prosedur jantung, rawatan dan/atau pembedahan di hospital masing-masing. Dengan menumpukan pada mendidik kanak-kanak tentang kepentingan kemampanan dan bagaimana mereka boleh mula dari usia muda, kanak- kanak terlibat dalam aktiviti mampan seperti Garden in the Bottle dan Laser-cut Lightbox.


Aktiviti Garden in the Bottle memfokuskan kepada mengitar semula barangan yang merombak botol plastik terpakai dan mencipta loji pasu selenggara rendah yang membolehkan kanak-kanak bersama pasukan Nu Skin bersatu dan menjadi kreatif. Laser-cut Lightbox mempamerkan cara kanak-kanak boleh bermain dengan bentuk dan mencipta kotak cahaya yang boleh digunakan sebagai lampu malam.

“Tahun ini, Nu Skin Malaysia ingin memanfaatkan dalam memupuk anak-anak kecil kita tentang kepentingan kemampanan. Kanak-kanak adalah masa depan kita dan cara terbaik untuk memupuk semangat kemampanan adalah dengan memulakan dari muda,” kata Jason Leng, Pengarah Jualan & Pemasaran Nu Skin di Malaysia dan Brunei.

“Selama bertahun-tahun, Nu Skin telah menyelamatkan lebih 14,000 kanak-kanak melalui Southeast Asia Children's Heart Fund kami yang bermula pada 1999. Sehingga Jun 2022, kami telah berjaya menyelamatkan 618 kanak-kanak di Malaysia sahaja dan ini dilakukan semata-mata dengan sekutu jenama kami setiap bulan dengan sumbangan komisen 1% serta sokongan berterusan untuk membantu kanak-kanak ini,” tambahnya.


Sebagai sebahagian daripada rezeki berterusan untuk Yayasan Force For Good, Nu Skin Malaysia juga menjalankan 'Projek Senarai Hajat' setiap tahun untuk kanak-kanak kurang bernasib baik semasa musim perayaan Krismas. Kanak-kanak akan mencatatkan hasrat mereka di mana ahli kakitangan Nu Skin Malaysia dan syarikat gabungan jenama yang murah hati akan memberikan hajat mereka dalam bentuk hadiah, termasuk pelbagai jenis mainan, pakaian dan peralatan sukan.

Comments

Popular posts from this blog

COMBAT BAZE MEMBAWA PENGALAMAN REKREASI PENUH AKSI DI MALAYSIA

"CHECK, CONFIRM, CONSULT AND CHANGE" UNTUK MEMERANGI PRADIABETES

POWER ROOT TERUS MENYUMBANG KEPADA TABUNG KEMANUSIAAN PALESTIN MEDIA PRIMA

IQIYI TAMPILKAN DRAMA BERSIRI 'RESTU' LAKONAN REMI ISHAK, WANNA ALI, SITI ELIZAD, ELIZABETH TAN, DAN RAMAI LAGI