'KENANGAN RAYA' PENUH WARISAN BUDAYA DI SUNGEI WANG PLAZA


Sungei Wang Plaza, menjelang 46 tahun menjadi syurga membeli-belah di tengah-tengah Bukit Bintang dan Kuala Lumpur dengan bangganya membawakan kempen perayaan "Kenangan Raya" dari 31 Mac 2023 hingga 1 Mei 2023 untuk meraikan Hari Raya Aidilfitri yang akan datang dalam suasana penuh kegembiraan sambil mempromosikan dan memelihara warisan budaya Malaysia yang unik. 

Pengunjung dapat menikmati dekorasi yang menakjubkan, sambil mengimbau kenangan dan mengingati kembali budaya tradisional di samping membuat pembelian perayaan yang istimewa! 

Lantai Utama pusat beli-belah ini ditransformasikan menjadi perkampungan sawah padi untuk memberikan suasana dan mengenang kembali memori Balik Kampung untuk meraikan Hari Raya. 

Mengimbau kenangan melalui permainan tradisional dan nostalgia zaman kanak-kanak yang tidak dapat dilupakan seperti 'congkak' dan 'batu seremban' yang juga boleh dinikmati bersama keluarga, cara terbaik untuk mendidik generasi muda menghargai warisan budaya. 


Hiasan pondok kampung dan lentera juga diperluaskan ke pintu masuk utama dan Sungei Wang Walk untuk meningkatkan dan melengkapkan suasana keseluruhan dan suasana perayaan yang menggembirakan di samping mempromosikan warisan budaya Malaysia yang unik kepada pengunjung dan pelancong. 

Acara menarik seperti persembahan tradisional, pertunjukan fesyen dan pertandingan juga akan dipertontonkan untuk mempamerkan budaya dan tradisi Malaysia yang pelbagai. Acara-acara ini dapat membantu menarik lebih ramai pengunjung ke Sungei Wang Plaza, sambil mempromosikan pertukaran budaya dan meningkatkan persefahaman di kalangan orang-orang dari latar belakang yang berbeza. 

Persembahan seni, seperti tarian dan muzik tradisional juga dapat mendidik orang ramai tentang warisan budaya Malaysia dan menggalakkan apresiasi terhadap tradisi seninya manakala pertunjukan fesyen dan pertandingan pula memberikan inspirasi kepada kreativiti dan inovasi dengan penyertaan daripada masyarakat. 

Acara-acara ini juga akan memberi peluang kepada artis, penghibur dan pereka tempatan untuk mempamerkan bakat mereka dan mendapat pendedahan pada masa yang sama. 

Dengan mempromosikan bakat tempatan, Sungei Wang Plaza bukan sahaja memelihara warisan budaya Malaysia tetapi juga menyokong industri kreatif tempatan. 


Secara keseluruhan, acara tambahan yang dirancang sebagai sebahagian daripada kempen dapat membantu menjadikan pengalaman di Sungei Wang Plaza lebih menarik dan menyeronokkan. Selepas semua aktiviti membeli-belah dan sebagainya, pengunjung boleh menikmati 'buka puasa' yang memuaskan dengan pelbagai cawangan F&B untuk dipilih daripada Ramadhan ini iaitu Kakatoo, Dubuyo, The Chicken Rice Shop, Secret Recipe, Kopi Club, Station Kopitiam, Teppanyaki dan banyak lagi 

Sungei Wang Plaza juga menempatkan kemudahan beli belah yang lain seperti kedai kecantikan dan kesihatan, fesyen, kecantikan, dan hiburan. Kedai-kedai kecantikan dan kesihatan seperti Guardian, Watson, and Caring menawarkan pelbagai produk dan perkhidmatan untuk keperluan dandanan diri dan kesihatan. 


Kedai fesyen seperti Good2U, SUB, Giordano dan banyak lagi menawarkan pakaian dan aksesori bergaya bagi mereka yang ingin mengemas kini almari pakaian mereka. 

Bagi mereka yang mencari hiburan santai, pengunjung boleh beraksi dengan memandu drift car di BlastaCars, mencabar diri sendiri di gim memanjat batu di Camp5 dan juga MinNature di mana pengunjung merasai ke alam fantasi dalam dunia kecil model bandar dan mercu tanda di Malaysia yang dibuat dengan sangat teliti dan terperinci. 

Sebagai sebahagian daripada inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) dan Alam Sekitar, Sosial dan Tadbir Urus (ESG), Sungei Wang Plaza juga menjemput 20 Kanak-kanak Asnaf dari Pertubuhan Pembangunan Insan Darussalam Malaysia untuk meluangkan masa sehari yang penuh dengan aktiviti di Plaza Sungei Wang pada 1 April 2023 supaya mereka dapat menikmati musim perayaan juga. 


Semasa sesi lawatan ini, kanak-kanak akan berpeluang untuk mengetahui kemahiran seni mereka sendiri di Bengkel Mewarna Batik yang menyeronokkan, melawat tarikan pelancong, MinNature yang pakar dalam mencipta dengan teliti model mini yang mempamerkan keindahan seni bina, budaya, dan alam semula jadi Malaysia dalam bentuk kecil dan padat. 


Lawatan akan berakhir dengan sesi Buka Puasa di salah satu restoran makanan dan minuman berkonsepkan masakan Nyonya, Kakatoo. 


PERSEMBAHAN 

Datang dan raikan dengan pelbagai persembahan Hari Raya yang menarik seperti Tarian Tradisional, Persembahan Alat Muzik Tradisional seperti Caklempong, Ghazal, Gamelan dan Angklung, Suara Raya Karaoke Kanak-Kanak dan Cabaran Akustik Raya, pertunjukan fesyen yang akan membawa kegembiraan dan keseronokan kepada pengalaman membeli-belah anda dari 31 Mac hingga 1 Mei 2023. 


BAZAR RAYA 

Nikmati sendiri bulan Ramadan dan Hari Raya Aidilfitri ini dengan reka bentuk dekorasi yang memukau dan indah dari Bazar Raya kami dari 31 Mac hingga 1 Mei 2023, terletak di Pintu Masuk Utama dan Lantai Utama di mana anda boleh membeli pakaian tradisional Raya, Kuih Raya, hiasan Raya, cenderamata dan banyak lagi. 


PAKET DUIT RAYA CORAK KAMPUNG & SET BISKUT RAYA EKSKLUSIF

Tebus Paket Duit Raya Corak Kampung dengan pembelian minimum RM218* dengan maksimum DUA (2) resit. Dan, tebus Set Biskut Raya Eksklusif Plaza Sungei Wang dengan pembelian minimum RM418* dengan maksimum DUA (2) resit. Mengikut terma dan syarat. 

Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web Plaza Sungei Wang di www.sungeiwang.com atau ke laman Facebook Plaza Sungei Wang di www.facebook.com/sungeiwangplaza.

Comments

Popular posts from this blog

COMBAT BAZE MEMBAWA PENGALAMAN REKREASI PENUH AKSI DI MALAYSIA

"CHECK, CONFIRM, CONSULT AND CHANGE" UNTUK MEMERANGI PRADIABETES

POWER ROOT TERUS MENYUMBANG KEPADA TABUNG KEMANUSIAAN PALESTIN MEDIA PRIMA

IQIYI TAMPILKAN DRAMA BERSIRI 'RESTU' LAKONAN REMI ISHAK, WANNA ALI, SITI ELIZAD, ELIZABETH TAN, DAN RAMAI LAGI