KUMPULAN VOKAL WANITA MALAYSIA DOLLA MEWAKILI MALAYSIA DI RANCANGAN TV REALITI CHINA "SHOW IT ALL"!


Kumpulan vokal wanita DOLLA bakal mewakili Malaysia di China untuk menyertai program realiti “Show It All”! “Show It All” ialah rancangan realiti ‘pertukaran pentas’ yang dicipta oleh Mango TV dengan kerjasama selebriti terkenal Lay Zhang. 

Lay bertindak sebagai penerbit rancangan itu, bersama mentor tetap termasuk penyanyi rap asal China Tanke (Liu Jiayu) dan bekas ahli kumpulan gadis Korea miss A, Meng Jia yang juga dari China. 

Dilaporkan bahawa DOLLA akan bertukar pentas bersama enam pelatih wanita dari syarikat Lay, Chromosome Entertainment, serta kumpulan nyanyian wanita baharu dari seluruh dunia dalam satu siri persembahan pentas selama 100 hari. Para pelatih wanita dari Chromosome Entertainment akan menyelesaikan cabaran mingguan untuk mengumpul mata demi penampilan sulung di pentas "Ride the Wind 2024". 

Berbekalkan tema persembahan yang segar dan menarik, bersama barisan mentor yang glamor, rancangan ini dijangka mewujudkan gelombang keterujaan yang tiada bandingan! DOLLA merupakan kumpulan nyanyian wanita yang terdiri daripada empat orang anggota. 

Kumpulan ini dicipta dengan teliti oleh Universal Music Malaysia. Para ahlinya adalah Angel, Sabronzo, Syasya dan Tabby. Hanya dalam tempoh empat tahun selepas kemunculan, mereka telah menerima pelbagai anugerah dan pengiktirafan. Selain pencapaian luar biasa mereka dalam industri hiburan, keempat-empat gadis itu juga merupakan idola dalam dunia fesyen. 

Dengan lagu hit seperti "Dolla Make You Wanna," "Watch Me Glow," dan "BAD," mereka telah mengumpulkan peminat yang ramai dan malah dipuji sebagai kumpulan gadis nombor satu Malaysia, dengan kebolehan vokal dan tarian yang setanding dengan kumpulan K-Pop. 


Kebanyakan muzik DOLLA berorientasikan tarian, menampilkan irama ceria dan melodi avant-garde, serta lirik yang menyokong pemerkasaan wanita, dengan harapan dapat memberi inspirasi kepada wanita di seluruh dunia untuk melepaskan diri daripada kekangan masyarakat dan mempamerkan keunikan mereka melalui muzik! 

Walaupun Angel, ahli kumpulan itu berketurunan Cina, mereka masih belum pernah mengeluarkan single berbahasa Cina. “Show It All” juga merupakan program berbahasa Cina pertama mereka sejak membuat kemunculan. 

Sehubungan itu, mereka menyatakan, "Kami berbesar hati dapat mewakili Malaysia dalam peluang ini. Walaupun gementar, kami pasti akan melakukan yang terbaik untuk menyebarkan budaya dan ciri khas kami melalui muzik!" 

Di samping itu, DOLLA telah mengeluarkan album pertama mereka, "New Classic," pada penghujung tahun lalu. Syarikat rakaman itu mendedahkan bahawa ini hanyalah langkah pertama untuk DOLLA memasuki pasaran muzik China, dan peminat boleh menantikan untuk mendengar lagu-lagu berbahasa Cina mereka dalam masa terdekat. 

Nantikan! "Show It All" ditayangkan di Mango TV pada 28 Mac. Kami mengucapkan selamat maju jaya kepada DOLLA dalam pertandingan ini, dengan harapan mereka terus bersinar di atas pentas dan mempamerkan bakat Malaysia

Comments

Popular posts from this blog

ASTRO ORIGINALS PERSEMBAHKAN ‘FRAMED’ GANDINGAN MEERQEEN DAN MIMI LANA BERMULA 3 MEI DI ASTRO PREMIER

MUAZ DAN BELLA BERCINTA? SAKSIKAN LAKONAN MANTAP MEREKA MENERUSI DRAMA TERBAHARU