SPLASH OUT LANGKAWI DIANUGERAHKAN PENARAFAN EMAS OLEH MALAYSIA TOURISM QUALITY ASSURANCE (MYTQA)


Splash Out Langkawi, destinasi taman tema air terkemuka di Kuah, Langkawi, dianugerahkan penarafan Emas Malaysia Tourism Quality Assurance (MyTQA) yang berprestij oleh Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya Malaysia (MOTAC). 

Taman seluas 12 ekar ini, yang bersempadan dengan Laut Andaman, mencapai standard Emas di bawah kategori "Buatan Manusia" dalam program jaminan kualiti kementerian, dengan penarafan keseluruhan yang mengagumkan sebanyak 83.99%. 

Penilaian komprehensif ini dijalankan oleh pasukan lima penilai dari Ibu Pejabat Pelancongan Malaysia dan MOTAC. Taman tema air ini cemerlang dalam tujuh kriteria penilaian utama: Pemasaran dan Promosi, Penampilan dan Pengalaman, Kemudahan, Pengendalian dan Operasi, Amalan Keselamatan, Amalan Kelestarian, dan Tinjauan Pelawat. MyTQA, yang dimulakan oleh MOTAC pada tahun 2014, bertujuan untuk meningkatkan kualiti produk dan perkhidmatan pelancongan di seluruh Malaysia. 

Akreditasi ini mengiktiraf dedikasi Splash Out Langkawi kepada kecemerlangan, dan mengukuhkan komitmennya untuk menyediakan pengalaman pengunjung yang luar biasa. 

“Kami berbesar hati menerima anugerah berprestij ini sebagai pengiktirafan terhadap dedikasi dan usaha yang telah kami curahkan untuk mencipta pengalaman taman tema air yang unik. Dengan pencapaian ini, kami berharap dapat terus meningkatkan reputasi Splash Out Langkawi sebagai destinasi utama, baik di peringkat nasional mahupun global,” komen Tun Maliza TM, Pengurus Besar di Splash Out Langkawi. 


Sijil MyTQA meningkatkan reputasi Splash Out Langkawi, dan membuka peluang baharu untuk kolaborasi dan promosi. Antara kelebihan program MyTQA, Splash Out Langkawi akan menerima pengiktirafan MOTAC, keutamaan penyertaan dalam misi perdagangan antarabangsa Tourism Malaysia, dan promosi di platform rasmi MOTAC dan Tourism Malaysia. 

Selain penarafan Emas MyTQA, Splash Out Langkawi juga baru-baru ini diiktiraf sebagai Taman Tema Air Pulau Terbaik di Malaysia oleh Persatuan Taman Tema dan Tarikan Keluarga Malaysia (MATFA), sekaligus mengukuhkan kedudukannya sebagai destinasi utama untuk keseronokan dan hiburan keluarga. 

Sejak penubuhannya, Splash Out Langkawi telah menyambut ramai pengunjung yang mencari pengembaraan dan pengalaman yang menarik. Dengan pengiktirafan terbaru ini, taman tema air ini terus komited untuk meningkatkan penawarannya dan memberikan hiburan yang terbaik kepada tetamu dari seluruh dunia. 

Splash Out Langkawi menawarkan promosi menarik sepanjang tahun, terutamanya semasa musim cuti. Untuk maklumat lanjut, sila lawati splashoutlangkawi.com atau ikuti Splash Out Langkawi di semua platform media sosial.

Comments

Popular posts from this blog

ASTRO MENAMPILKAN DRAMA ‘TERNYATA SEBUAH BAHAGIA’, MEMAPARKAN KISAH KETABAHAN SUAMI DAN ISTERI.

ASTRO ORIGINALS ‘PROJECT; EXIT’ MENGUPAS ISU KESIHATAN MENTAL & KONFLIK KELUARGA MENERUSI KISAH PERSAHABATAN YANG PENUH EMOSI

IQIYI MEMPERSEMBAHKAN DRAMA BERSIRI TERBAHARU ‘SENYAWA’ LAKONAN MANTAP TRISHA OOI, SHAHZ JASZLE & SITI HARIESA

IQIYI SAJIKAN DRAMA BERSIRI ‘SATU HARI NANTI’ GANDINGAN BELLA ASTILLAH, EZAIDI AZIZ & EYKA FARHANA