PULANG "BERLAYAR" KE TONTONAN GLOBAL MELALUI NETFLIX



Primeworks Studios bakal menayangkan filem Pulang secara eksklusif merentasi lebih 190 buah negara di Netflix.

Ini merupakan kali pertama untuk audiens global yang akan dipaparkan melalui platform Amerika Syarikat berasaskan penstriman itu. Filem ini telah mula ditayangkan kepada pelanggan Netflix Malaysia pada 28 September 2018.

Diterbitkan oleh Primeworks Studios dan pengarah, Khabir Bhatia, Pulang menceritakan tentang seorang pelaut yang berasal dari sebuah perkampungan kecil di Malaysia yang mengambil keputusan untuk bekerja di atas kapal dagang mengelilingi dunia dengan harapan dapat kembali memberi kekayaan kepada isteri dan anaknya.

Namun, janjinya untuk pulang tidak pernah tertunai, meninggalkan cucunya untuk mendedahkan cerita sebenar selepas enam dekad. Filem epik ini dibintangi pelakon Malaysia, Remy Ishak dan Puteri Aishah Sulaiman menampilkan sinematografi yang menakjubkan, skor muzik yang gah dan jalan cerita yang indah merentasi seluruh dunia dari Malaysia, Hong Kong hingga ke Liverpool.

Ditayangkan di pawagam tempatan pada 26 Julai 2018, Pulang menerima banyak pujian dan pujian, dan ada sesetengah mengatakan bahawa filem ini sebagai sebuah “kisah cinta luarbiasa”

Ketua Pegawai Eksekutif Primeworks Studios, Datuk Ahmad Izham Omar, berkata: "Salah satu misi Primeworks Studios adalah untuk membawa cerita-cerita Asia ke persada dunia. Kami sangat teruja filem Pulang telah berada dalam perkhidmatan penstriman Netflix yang sangat popular dengan jutaan pelanggan di seluruh dunia. Kami gembira melihat orang ramai dari serata dunia dapat menonton filem luarbiasa Kabir Bhatia ini."



Tayangan Pulang di Netflix adalah sejajar dengan usaha Media Prima untuk memperluaskan capaian dan audiensnya secara global. Primeworks Studios akan terus berkembang ke dalam platform dan segmen baru melalui pelbagai kandungannya yang berkualiti.


Comments

Popular posts from this blog

"CHECK, CONFIRM, CONSULT AND CHANGE" UNTUK MEMERANGI PRADIABETES

SERTAI KEMERIAHAN ’HELLO NU SENTRAL’ BERSAMA BINTANG TERHEBAT TEMPATAN PADA 27 APRIL INI!

COMBAT BAZE MEMBAWA PENGALAMAN REKREASI PENUH AKSI DI MALAYSIA