E-COMMERCE 101: PANDUAN PENJUALAN ONLINE BERSAMA FPX



Untuk menggalakkan pemilik perniagaan berpotensi untuk mula menjual di Shopee, Universiti Shopee dilancarkan pada 2016 untuk membantu mereka mengoptimumkan dan mengembangkan perniagaan mereka di platform. 

Bengkel ini menampilkan tiga tahap yang berbeza - pemula, pertengahan dan lanjutan, untuk memenuhi kepakaran berbeza dari penjual, ldari memulakan perniagaan dalam talian untuk menguasai seni jualan di platform dan banyak lagi. 

Setakat ini, lebih 5,000 peniaga telah mengambil bahagian dalam bengkel tersebut. Dalam usahanya untuk memperkasa lebih banyak rakyat Malaysia untuk memulakan perjalanan e-dagang mereka, Shopee University bekerjasama dengan FPX, rakan kongsi pembayaran dalam talian rasmi untuk Shopee, dengan melancarkan tutorial dalam talian untuk penjual. 

Sebagai alternatif untuk mengambil bahagian dalam bengkel ini, penjual kini dapat belajar dan memperoleh pengetahuan dalam keselesaan rumah mereka sendiri atau bahkan melalui kandungan on-demand. FPX, yang dikendalikan oleh Payments Network Malaysia Sdn Bhd (PayNet), adalah penyelesaian pembayaran dalam talian yang digemari Malaysia yang membolehkan para pelanggan membayar pembelian e-dagang mereka menggunakan akaun semasa, simpanan dan kad kredit mereka di 29 bank di Malaysia. 


"Untuk urusan jual beli, bayaran FPX adalah segera, pantas dan terjamin. "FPX berbangga menjadi rakan kongsi pembayaran yang diminati oleh pembeli. FPX menyediakan cara yang paling berkesan dan cekap untuk mengutip bayaran secara dalam talian. Kami sangat berbesar hati untuk bekerjasama dengan Shopee untuk membawa kemudahan FPX kepada para pedagang dan pelanggan." kata Tay Gim Soon, Ketua Pegawai Operasi Kumpulan, Payments Network Malaysia Sdn Bhd. 

Sama seperti bengkel, tutorial dalam talian akan memaparkan topik mengenai bagaimana untuk memulakan pada Shopee, panduan langkah demi langkah FPX untuk membuat pembayaran mudah dan mudah untuk transaksi dalam talian, cara untuk mengoptimumkan fungsi di Shopee, memaksimumkan pemasaran dalam talian, bagaimana untuk memenuhi dan menyampaikan pesanan melalui rakan kongsi logistik pihak ketiga dan banyak lagi. 

Semua usaha ini adalah untuk membantu usahawan tempatan untuk berjaya dalam persekitaran yang semakin mudah bergerak. Mereka dikendalikan oleh pakar industri bersenjata dengan kemahiran dan pandangan yang berkaitan dengan kedua-dua penjual yang baru bermula atau yang sudah berpengalaman. 

"Melalui Universiti Shopee, kami membimbing penjual, memberikan pandangan tentang trend industri terkini, serta akses eksklusif kepada ciri terkini, kemas kini dan promosi produk kami ketika kami berusaha untuk mewujudkan komuniti yang selamat untuk pembeli dan penjual. Bersama dengan FPX, kami telah menjadikannya mudah untuk penjual yang sedia ada dan berpotensi untuk mulai menjual secara efektif melalui peningkatan kemahiran menggunakan tutorial dalam talian. Inisiatif seperti ini adalah sejajar dengan strategi jangka panjang jenama kami untuk memperkasa lebih banyak rakyat Malaysia untuk memanfaatkan trend e-dagang yang berkembang pesat termasuk memacu semangat keusahawanan untuk memberi manfaat dan membawa peningkatan kepada kehidupan mereka di dalam B40 (berpendapatan rendah) kumpulan dengan mempunyai banyak aliran pendapatan. Ini juga menyokong agenda ekonomi negara dalam mewujudkan ekosistem keusahawanan yang kondusif untuk mewujudkan usahawan yang akan membawa perubahan transformatif kepada pelbagai sektor dan masyarakat." kata Esten Mok, Ketua Operasi, Shopee Malaysia.

Comments

Popular posts from this blog

WESTLIFE BAKAL KEMBALI KE MALAYSIA UNTUK KONSERT WESTLIFE THE HITS TOUR 2024 DI RESORTS WORLD GENTING

SERTAI KEMERIAHAN ’HELLO NU SENTRAL’ BERSAMA BINTANG TERHEBAT TEMPATAN PADA 27 APRIL INI!