WATSONS SUMBANGKAN RM29,775 UNTUK “HARI TAPIR SEDUNIA”

 (Dari Kiri)Foo Hwei Jiek, Head of Trading of Watsons Malaysia, Low Siew Hui, CSR Ambassador of Watsons Malaysia, Caryn Loh, Managing Director of Watsons Malaysia, Elena, Co-founder and Hon & Treasurer, ECOMY, Dylan Ang, Founder Pocotee & Friends and Danny Hoh, Customer Director of Watsons Malaysia. 

Sempena "Hari Tapir Sedunia" yang jatuh pada tarikh 27 April, Naturals by Watsons, jenama eksklusif Watsons, telah berjaya mengumpulkan dana sebanyak RM29,775 melalui sebuah kempen kebangasaan. Kempen “We Hug Tapir” yang dianjurkan buat kali ketiga berturut-turut oleh Watsons, dengan kerjasama Pocotee & Friends dan Persatuan Ekopelancongan dan Konservasi Malaysia (ECOMY).

Dengan hanya empat spesies tapir yang tinggal di dunia, tapir adalah diklasifikasikan sebagai haiwan terancam di bawah Senarai Merah Kesatuan Antarabangsa untuk Konservasi Alam Semulajadi (International Union for Conservation of Nature). Kempen ini bertujuan untuk mendidik dan meningkatkan kesedaran tentang tapir dan pentingnya menyelamatkan kawasan habitat haiwan ini.

Comments

Popular posts from this blog

"CHECK, CONFIRM, CONSULT AND CHANGE" UNTUK MEMERANGI PRADIABETES

COMBAT BAZE MEMBAWA PENGALAMAN REKREASI PENUH AKSI DI MALAYSIA

SERTAI KEMERIAHAN ’HELLO NU SENTRAL’ BERSAMA BINTANG TERHEBAT TEMPATAN PADA 27 APRIL INI!