ALAN WALKER & DJ SODA GEGARKAN BORNEO MUSIC FESTIVAL LIVE 2020



Satu festival yang cukup istimewa dan eksklusif bakal ‘menggegarkan’ peminat muzik tidak lama lagi apabila Borneo Music Festival Live 2020 bakal berlangsung di Sarawak Cultural Village pada 10 dan 11 April ini. 

Penganjuran yang dibawa khas oleh BME International ini merupakan hasil kerjasama antara Benta Mewah selaku penaja. Pada masa sama festival ini turut menyaksikan kolaborasi hebat Firmament Event Studio bersama More Entertainment. 

Apa yang menariknya, festival muzik yang diadakan secara ‘outdoor’ ini bakal menggabungkan artis dan pemuzik hebat dari pelbagai negara dan genre, sekali gus menjadikan acara ini cukup meriah dan penuh lit! 


Penggemar muzik pastinya tidak sabar menantikan penampilan khas Alan Walker daripada United Kingdom (UK), DJ Soda (Korea Selatan), DJ Alexis Grace (Malaysia), Nicole Chen (Singapura), DJ X Factor (Filipina), DJ Venom C dan Moski Love (Indonesia), LFDY (Live Fast Die Young) dari Taiwan, serta Alex X dari China. 

Bakat kelahiran Malaysia seperti Rynn Lim, Thomas Jack dan Priscilla Abby juga bakal membuat kemunculan di festival ini. 

Tidak dilupakan, pemuzik kebanggaan Sarawak sendiri iaitu At Adau, Tuku Kamek, DJ Chaca Feroza, DJ Myvax dan DJ Ice-Cream. 

Alan Walker yang cukup popular dengan lagu Faded akan mengadakan persembahan buat julung kalinya dengan penuh gaya di Sarawak! 

Pada yang tidak tahu menerusi lagu Faded, Alan Walker telah menerima anugerah berlian di Jerman. Selain itu, dia juga telah mendapat pengiktirafan multi-platinum dari 10 negara termasuk Amerika Syarikat dan UK. Sehingga kini lagu Faded telah menerima 2.597 bilion tontonan di YouTube serta 37.8 juta langganan di platform berkenaan. 

Selain Alan Walker, Deejay (DJ) Korea popular iaitu DJ Soda juga bakal membuat penampilan istimewa. DJ antarabangsa ini bakal mencetuskan fenomena menerusi muzik dance bertenaganya! 

Untuk makluman, penganjuran festival muzik bertaraf antarabangsa, Borneo Music Festival Live 2020 antara lain bertujuan untuk menghimpunkan kesemua pemuzik berbakat seluruh dunia untuk mewarnai muzik tempatan sedia ada, khususnya di Sarawak. 

Selain menampilkan persembahan muzik dalam skala besar, penonton juga bakal terpesona dengan ‘dunia borneo’ ditampilkan di Sarawak Cultural Village. 

Dengan keluasan 17 ekar, ia menempatkan banyak replika rumah kaum etnik Sarawak di dalam satu kawasan rekreasi. Tidak ketinggalan terdapat juga bazar yang menjual pelbagai barangan menarik seperti kraf tangan, baju, makanan istimewa dan lain-lain. 


Tiket untuk Borneo Music Festival Live 2020 bakal dijual pada 14 Januari 2020 bermula 12 tengah hari menerusi airasiaredtix.com/tickets/BMFL2020 dan harga tiket adalah seperti di bawah 

PASS 2 HARI – General Admission 
  • Private Sales: RM200 
  • Early Bird: RM320 
  • Fasa 1: RM360 
  • Fasa 2: RM400 

PASS 2 HARI – Rock Zone 
  • Early Bird: RM600 
  • Fasa 1: RM650 
  • Fasa 2: RM700 

Catatan: Semua harga tiket dikecualikan yuran pemprosesan. Festival ini hanya untuk mereka berumur 18 tahun ke atas sahaja. Untuk maklumat lanjut layari @bmfl2020 di Facebook dan Instagram.

Comments

Popular posts from this blog

STUDY MELBOURNE HUB KUALA LUMPUR KEMBALI BEROPERASI DI LOKASI BERWAJAH BAHARU, MENGUKUHKAN HUBUNGAN DUA HALA ANTARA MALAYSIA DAN VICTORIA

DI PERSEMBUNYIAN - ALBUM PERDANA DUO FOLK POP SATWO MEMBAWA ‘ROLLERCOASTER’ MUZIK DAN EMOSI